English

شیوع وبا در یمن در نتیجه جنگ و تحریم عربستان

سرویس بین الملل - سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد هفت میلیون و ششصد هزار شهروند یمنی در مناطق آلوده به وبا زندگی می کنند.

شیوع وبا در یمن در نتیجه جنگ و تحریم عربستان

به گزارش خبرگزاری موج، محاصره اقصادی یمن از سوی عربستان باعث کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی در این شیوع وبا در یمن در نتیجه جنگ و تحریم عربستانکشور شده است. یکی از تازه ترین پیامدهای این محاصره اقتصادی شیوع بیماری وبا در یمن است. 

 بیش از 1300 مورد ابتلا به وبا در یمن گزارش شده است. سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد دو سوم این موارد در صنعا پایتخت یمن رخ داده است. 

عبدالرحیم الکحلانی گفت: «موج تازه ای از شیوع بیماری وبا دیده شده است. وزارت بهداشت در واکنش به این اتفاق چهار مرکز بهداشتی را برای رسیدگی به مبتلایان به وبا تعیین کرده است.»

کارشناسان محدودیت دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم و ممانعت عربستان از ورود سوخت برای به کار افتادن دستگاه های مولد برق و سامانه های تصفیه آب را از دلایل اصلی شیوع وبا می دانند. 

عبدالله محمد الزهیری از بیمارستان دولتی الثوره گفت: «با توجه به جنگ و تحریم عربستان علیه یمن بخش بهداشت با چالش های فراوانی از جمله کمبود شدید دارو به ویژه داروهای لازم برای درمان بیماری های واگیردار مانند وبا، تب دنگی و مالاریا روبروست.» 

در شرایطی که به نظر می رسد بخش بهداشت از ظرفیت لازم برای رسیدگی به این وضع برخوردار نیست، بیماران بسیاری در بخش های موقت بیمارستان ها که در راهروها یا حیاط بیمارستان ها دایر شده بستری هستند. 

عربستان با محاصره هوایی و دریایی یمن جان هزاران بیمار را در همسایه جنوبی خود در خطر قرار داده است. 

ظرف یک هفته گذشته هشت بیمار جان خود را از دست داده اند. پزشکان هشدار می دهند با توجه به کمبود دارو و تجهیزات پزشکی شمار تلفات افزایش خواهد یافت. آنها همچنین نگرانی خود را از اینکه محاصره اقتصادی اعمال شده از عربستان مانع دسترسی بسیاری از گروه های امدادرسان به یمن می شود ابراز کرده اند.  

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه