English

حضور حکمتیار مجلس افغانستان را مختل کرد

سرویس بین الملل - تاثیرات حضور رهبر حزب اسلامی در کابل به پارلمان افغانستان نیز رسید و مخالفان و موافقان حکمتیار را نیز با تنش‌هایی روبرو کرد.

حضور حکمتیار مجلس افغانستان را مختل کرد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج ،  پس از آنکه چند روز قبل گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی به دعوت معاون رئیس جمهور افغانستان وارد پایتخت شد، شهر کابل شاهد تظاهرات مخالفان حزب اسلامی نیز شد.

مخالفان حزب اسلامی که اکثرا از مردم کابل هستند حکمتیار را به ارتکاب جنایات جنگی در دوران درگیری‌های داخلی متهم می‌کنند و خواستار محاکمه وی شده‌اند.

با این وجود صحن پارلمان نیز شاهد تنش‌ها بین نمایندگان موافق و مخالف حکمتیار بود.

«عبیدالله بارکزی» نماینده پارلمان در واکنش به تظاهرات اعتراضی مخالفان مسلح در شهر کابل گفت: « افرادی که این اعتراض‌ها را آغاز کرده‌اند جاسوسان سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه هستند که درصدد شعله ور کردن دوباره جنگ‌های داخلی در افغانستان هستند».

«لطیف پدرام» نماینده بدخشان نیز در واکنش به بارکزی اظهار داشت که این نماینده برای سر دادن ندای جنگ از پارلمان افغانستان تلاش می‌کند.

وی افزود: تظاهرات کنندگان شهر کابل از قربانیان جنگ بودند که حق دادخواهی دارند، نباید کسی به دلیل دادخواهی، جاسوس خوانده شود.

از سوی دیگر «فرشته امینی» در تلاش برای تنش زدایی گفت: «ما از روند صلح با حزب اسلامی حمایت می‌کنیم، بگذارید نمونه‌ای پذیرش یکدیگر باشد در غیر این صورت کسانی که می‌خواهند به صلح بپیوندند از نیمه راه بازخواهند گشت.»

«فوزیه کوفی» از نمایندگان بدخشان نیز با هشدار درباره برخورد حکومت افغانستان با احزاب سیاسی گفت: حزب اسلامی باید تسلیحات خود را به حکومت افغانستان تحویل دهد زیرا گفته می‌شود که افراد این حزب برای حفظ جانشان، سلاح‌های خود را تحویل نمی‌دهند، پیوستن حکمتیار با سلاح به روند صلح بهانه خوبی نیست.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان نیز ضمن حمایت از حزب اسلامی خواستار همکاری مخالفان این حزب با حکمتیار شد زیرا به گفته وی توافقنامه صلح دولت با حزب اسلامی در یک روند بین الافغانی صورت گرفته است.

با وجود اینکه اوضاع کابل پس از برکنار شدن «احمدضیا مسعود» و حصر خانگی ژنرال دوستم متشنج است، اما به نظر می‌رسد که حضور حکمتیار شاید سبب تشدید بیشتر تنش‌های سیاسی در کابل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه