English

عربستان و ترکیه در صدد بازسازی بیشتر روابط خود هستند

سرویس بین الملل - مقامات امنیتی وهابیون سعودی در راستای تقویت سیاست همگرایی با هدف بحران افروزی در منطقه شماری از مخالفان دولت آنکاران به ترکیه بازگرداند.

عربستان و ترکیه در صدد بازسازی بیشتر روابط خود هستند

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه ، عربستان ، 16 فرد را به اتهام حمایت مالی از سازمان «فتح الله گولن» بازداشت و به ترکیه تحویل داد.

منابع امنیتی ترکیه اعلام کردند که دستگاه اطلاعاتی ترکیه، نقش فعالی در شناسایی این مظنونان به همکاری با سازمان گولن داشته است. این افراد تحت پرچم یک سازمان سعودی فعالیت داشتند.

به گفته این منابع، بازداشتی ها درآمد حاصل از سازماندهی سفرهای حج و عمره را به سازمان گولن تقدیم می‌کردند. دولت ترکیه نیز همتای سعودی خود را در جریان اطلاعات به دست آمده از این افراد گذاشت. نیروهای امنیت عربستان نیز ضمن توقیف این افراد و اعمال قانون، آنها را به خاجر از کشور انتقال دادند.

بر اساس این گزارش، اداره مبارزه با تروریسم در اداره کل امنیت ترکیه، بر احضار این افراد که سوار بر یک هواپیمای سعودی به ترکیه انتقال یافتند، نظارت دارد. متهمان به اداره کل امنیت در آنکارا انتقال یافته‌اند تا بازجویی شوند.

فتح الله گولن از سوی دولت ترکیه متهم اصلی کودتای نافرجام 25 تیرماه سال گذشته اعلام شده و اعاده او که بیش از 15 سال است در ایالت پنسیلوانیای آمریکا ساکن است، جزو خواسته های دولت اردوغان از دولت اوباما بود که با مخالفت دولت قبلی آمریکا مواجه شده و موجب تیره شدن روابط دو کشور شد.

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه