English

شهرهای فرانسه به پادگان نظامی تبدیل شده است

سرویس بین الملل - مقامات فرانسه برای مقابله با هر گونه اقدام تروریستی در جریان برگزاری ددور دوم انتخابات ریاست جمهوری، 50 هزار پلیس و نیروی امنیتی را در خیابان ها مستقر کرده اند.

شهرهای فرانسه به پادگان نظامی تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز یکشنبه برگزار می شود و مقامات این کشور برای مقابله با هرگونه اقدام و حمله تروریستی اقدامات شدید امنیتی اتخاذ کرده اند.

بنابر این گزارش، هزاران نیروی پلیس و امنیتی در مناطق و امکان حساس و همچنین صندوق های اخذ رای مستقر شده اند.

شبکه خبری یورو نیوز در این باره گزارش داد: نزدیک به ۵۰ هزار پلیس و ژاندارم در فرانسه برای تضمین امنیت برگزاری انتخابات در حوزه‌های رای‌گیری و همچنین اعتراض‌های احتمالی بعد از انتخابات بسیج شده‌اند.

حمله تروریستی ۲۰ آوریل در خیابان شانزه لیزه که به جان باختن یک پلیس منجر شد و همچنین دستگیری یک مرد در نزدیکی یک منطقه نظامی روز جمعه در نورماندی که احتمالا به دنبال انجام یک حمله بوده است، مقام‌های فرانسوی را نگران تهدیدات تروریستی در آستانه انتخابات کرده است.

مقام‌های فرانسه گفته‌اند که تهدیدهای تروریستی هرگز تا به این اندازه شدید نبوده است. این نخستین بار است که انتخابات ریاست‌جمهوری در فرانسه تحت وضعیت اضطراری انجام می‌شود که از حملات تروریستی نوامبر سال ۲۰۱۵ در فرانسه حاکم است.
روز یکشنبه ساعت هشت صبح به وقت محلی حوزه‌های انتخاباتی در فرانسه باز خواهند شد و رای‌گیری از حدود ۴۷ میلیون فرانسوی به طور عموم تا ۱۹ شب و در برخی حوزه‌ها تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. بر اساس قانون انتشار نتایج پیش از ساعت هشت شب ممنوع است.

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه رقابتی است میان «امانوئل ماکرون» کاندیدای مستقل و میانه‌رو و «مارین لوپن» نامزد راستگرای افراطی.

امانوئل ماکرون در صورت برنده شدن، جشن پیروزی را در فضای بیرونی موزه لوور جشن می‌گیرد. مارین لوپن هنوز اعلام نکرده است که در صورت پیروزی در کدام بخش از شهر جشن پیروزی برگزار خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه