English

در گفت وگو با موج:

امینی: ترامپ تاجر از دلارهای عربستان چشم پوشی نمی کند

سرویس بین الملل - کارشناس مسائل راهبردی گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور تاجر و کاسبکار آمریکا تحت هیچ شرایطی از دلارهای نفتی سعودی ها چشم پوشی نمی کند.

 امینی: ترامپ  تاجر از دلارهای عربستان چشم پوشی نمی کند

محمود رضا امینی در گفت وگو با سرویس بین الملل خبرگزاری موج در باره سفر آتی دونالد ترامپ به عربستان با اعلام این مطلب افزود: رئیس جمهور کاسبکار آمریکا استراتژی فروش تسلیحات را با عدد و رقم قابل ملاحظه به عربستان به عنوان یک معامله شیرین تجاری، سیاسی و امنیتی پیگیری خواهد کرد.

این کارشناس مسائل راهبردی ادامه داد: اما اینکه این معامله چشمگیر و قابل توجه چگونه بحث سیاسی و امنیتی پیدا کند قطعا بی ارتباط با تعمیق روابط سیاسی واشنگتن و ریاض نخواهد بود و در عین حال آماده سازی و تحریک عربستان است. عربستان به عنوان یک قدرت نظامی فائقه در منطقه و بویژه در تقابل با اقتدار جمهوری اسلامی ایران یک استراتژی کاملا مشهود است.

امینی در  بخش دیگری به این نکته اشاره کرد که ترامپ می کوشد با سناریوی تشویق عربستان به عنوان یک قدرت بزرگ نظامی در غرب آسیا عملا بستر مناسب فروش تسلیحات خود و بازاریابی تسلیحاتی دیگران را فراهم کند.

وی در پاسخ به این سووال که وزیر دفاع عربستان با موضع گیری خصمانه علیه کشورمان گفته است که جنگ با داعش را باید به داخل خاک ایران کشاند گفت: یقینا وزیر ناپخته وهابیون سعوی بدون پشتوانه و تایید آمریکا و بدون متکی بودن به سلاح های آمریکایی و متحدانش نمی تواند چنین ادعایی داشته باشد. جنگ افزارهای خریداری شده بیش از 20 میلیارد دلاری سال گذشته از غرب نمی تواند بدون مصرف بماند و به عبارتی عربستان وحشی شده به اتکای جنگ افزارهای خریداری شده و آنچه در دستور خرید از آمریکا را دارد به اتخاذ چنین موضع گیری های ناپخته می پردازند.

امینی در پایان تاکید کرد: بی تردید سران وهابی از اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی ایران در منطقه به شدت در بیم و هراسند و خود را به آب و آتش می زنند. آب و آتشی که آنان را بین صفر تاصد قرارداده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه