English

پرواز مجدد هواپیماهای روسی در سواحل آلاسکا

وزارت دفاع روسیه از پرواز هواپیماهای نظامی این کشور در سواحل آلاسکا خبر داد.

پرواز مجدد هواپیماهای روسی در سواحل آلاسکا

به گزارش خبرگزاری موج از ریانووستی، بمب‌افکن‌های استراتژیک توپولف 95 ام اس به همراه جنگنده‌های چند منظوره سوخو 35 اس روز پنچشنبه پرواز برنامه ریزی شده‌ای را انجام دادند.
بر این اساس خلبانان سوخو 35 اس در جریان پروازهای خود، رزمایش‌های پیچیده پروازی را در مسیر مقرر و پرواز در ارتفاعات بسیار پائین و ارتفاعات بسیار بالا انجام دادند.
شبکه تلویزیونی فاکس نیوز نیز دراین باره اعلام کرد، هواپیما‌های آمریکایی برای رهگیری هواپیماهای توپولف 95 و سوخو 35 به آسمان بلند شدند.
بااین حال گفته شده که هواپیماهای روسی مسلح نبوده و در حریم هوایی بین‌المللی قرار داشتند که این موضوع را فرماندهی پدافند هوایی ـ فضایی آمریکای شمالی (NORAD) نیز تایید کرده است.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که خلبانان دوربرد این کشور به طور منظم گشت زنی در آبهای بی طرف اقیانوس اطلس، قطب شمال، دریای سیاه و اقیانوس آرام را انجام می‌دهند که تمامی این عملیاتها مطابق با مقررات بین‌المللی در استفاده از حریم هوایی و بدون نقض مرزهای دیگر کشورها انجام می‌شود.
در ماه آوریل امسال نیز نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده بود که هواپیماهای روسی به مدت چهار روز پیاپی مشغول به گشت زنی در سواحل آلاسکا بوده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه