English

سناتورهای آمریکایی به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا

گروهی از سناتورهای بانفوذ جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی قصد دارند قانونی را برای مواجهه با بحران ونزوئلا ارائه کنند.

سناتورهای آمریکایی به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، در حالی که بحران سیاسی ونزوئلا همچنان ادامه دارد و تلفات اعتراضات خونین این کشور به بیش از 34 نفر رسیده است، گروهی از سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات قصد ارائه قانونی را دارند که شامل تحریم افرادی است که مسئول اصلی تضعیف دموکراسی یا دست داشتن در پرونده های فساد مالی ونزوئلا هستند.

این طرح شامل کمک انساندوستانه 10 میلیون دلاری به ونزوئلا است و از وزارت خارجه آمریکا خواسته است تا تلاش های منطقه ای را برای کاهش بحران در این کشور هماهنگ کند. سناتورها از نهادهای اطلاعاتی آمریکا خواسته اند تا درباره دخالت مقام های دولت ونزوئلا در فساد و قاچاق مواد مخدر گزارشی را تهیه و ارائه دهند.

سناتورها از دولت ترامپ خواسته تا همه تدابیر لازم را اتخاذ کند تا مانع از همکاری شرکت روس نفت روسیه با شرکت های آمریکایی و حضور در پروژه های انرژی آمریکا شود. این شرکت روسی فعالیت های گسترده ای در بخش انرژی ونزوئلا دارد. شرکت روس نفت در مجموع 4 تا 5 میلیارد دلار به شرکت نفت دولتی ونزوئلا وام داده است. تاکنون بیش از 400 نفر در درگیری های خونین ونزوئلا زخمی و صدها نفر دیگر بازداشت شده اند.

پس از گذشت یک ماه از اعتراضات داخلی و درخواست مخالفان برای برپایی تظاهرات سراسری زودرس، مادورو روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد مجلس موسسان جدیدی را تشکیل دهد تا نمایندگان این مجلس، در قانون اساسی ونزوئلا بازنگری کنند.

دولت سوسیالیست ونزوئلا اعلام کرده است که مخالفان به خشونت های خیابانی دامن می زنند و حاضر به گفتگو نیستند، بنابراین چاره ای جز تغییر ساختار قدرت سیاسی در این کشور باقی نمی ماند.

مخالفان دولت ونزوئلا بر این باورند که این پیشنهاد مادورو تلاش دیگری است تا مجمع ملی فعلی را که در اختیار مخالفان است، به حاشیه رانده و رئیس جمهور فعلی را در قدرت نگه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه