English

توضیح رئیس اف‌بی‌آی درباره اعلام خبر تحقیق از ایمیل‌های «هیلاری کلینتون»

مدیر اف‌بی‌آی از اعلام خبر تحقیقات مجدد درمورد ایمیل‌های هیلاری کلینتون در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ دفاع کرد و گفت چنانچه انجام این تحقیقات را به اطلاع عموم نمی‌رساند مرتکب «پنهانکاری» می‌شد.

توضیح رئیس اف‌بی‌آی درباره اعلام خبر تحقیق از ایمیل‌های «هیلاری کلینتون»

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از «رویترز»، «جیمز کومی» مدیر اداره تحقیقات مرکزی آمریکا( اف‌بی‌آی)، روز چهارشنبه از تصمیم سال گذشته خود برای اعلام انجام تحقیقات مجدد از پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری، دفاع کرد و گفت، چنانچه انجام این تحقیقات را به اطلاع عموم نمی‌رساند مرتکب «پنهانکاری» می‌شد.

کومی که در جلسه گزارش به کمیته قضایی مجلس سنا سخن می‌گفت در عین حال افزود، فکر این‌که اعلام انجام این تحقیقات توسط او به‌نوعی بر نتیجه انتخابات تأثیرگذار بوده «حال او را خراب می‌کند».

هیلاری کلینتون و دیگران جیمز کومی را سرزنش می‌کنند که با اعلام این خبر، «باعث پیروزی غیرمنتظره دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری شده است.

درست چند روز پیش از برگزاری انتخابات، اف‌بی‌آی اعلام کرد تحقیقات مجدد در مورد استفاده کلینتون از ایمیل‌های شخصی برای امور دولتی را شروع کرده است.

جیمز کومی در جلسه گزارش به کمیته قضایی مجلس سنا تأکید کرد که اف‌بی‌آی در هر دو موردِ تحقیقات مربوط به ایمیل‌های هیلاری کلینتون و تماس‌های کارزار و نزدیکان دونالد ترامپ با مقامات روسیه، هیچ اطلاعاتی را برملا نکرده است.

«پاتریک لهی» سناتور دموکرات ایالت ورمونت گفته است، جیمز کومی درست قبل از برگزاری انتخابات موضوع تحقیقات مجدد از پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون را بطور علنی اعلام کرد در صورتی‌که موضوع تحقیقات مربوط به کارزار و مشاوران دونالد ترامپ را علنی نکرد.

جیمز کومی مدعی است با هر دو پرونده یکسان برخورد شده است.

او افزود غیر از این نکته که پرونده‌ای در مورد تماس‌های نزدیکان دونالد ترامپ با مقامات روسیه در جریان است تا پایان این تحقیقات هیچ اطلاعات دیگری اعلام نخواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت از نظر او اطلاع ندادن به اعضای کنگره در مورد آغاز تحقیقات مجدد در پرونده ایمیل‌های کلینتون می‌توانست «فاجعه‌بار» باشد.

آنچه باعث شد اف‌بی‌آی تحقیقات مجدد در این پرونده را شروع کند کشف هزاران ایمیل در رایانه شخصی یک عضو پیشین کنگره و شوهر یکی از مشاوران ارشد خانم کلینتون بود.

رئیس کمیته قضایی مجلس سنا می‌گوید: «عملکرد اف‌بی‌آی بحث‌برانگیز بوده است.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه