English

عبدالباری عطوان:

حماس تحت فشار ترکیه و قطر قرار دارد

سرویس بین الملل- نویسنده و روزنامه نگار جهان عرب معتقد است که سند جدید ارایه شده از سوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس ) بر اثر فشار کشورهای ترکیه و قطر صورت گرفت.

حماس تحت فشار ترکیه و قطر قرار دارد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، عبدالباری عطوان سردبیر الرای الیوم افزود: حماس تحت فشارهای زیادی که از سوی قطر و ترکیه اعمال می شود مجبور به اتخاذ موضع گیری ملایمتر دارد و این جنبش را به نرمش بیشتر دعوت می کنند.
وی افزود: به موضع گیری اخیر چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه توجه کنیم که تأکید کرده بود که این کشور بر حماس برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و پذیرش راه حل مبتنی بر دو کشور و کنار گذاشتن سلاح فشار آورده است و مسئولی بلندپایه در این جنبش به این مسئله اعتراف کرد و گفت این جنبش این خواسته ها را نپذیرفته است.

این نویسنده عرب در بخش دیگری نوشت: اتکای مردم فلسطین ساکن غزه و کرانه باختری بر گردان های عزالدین قسام است زیرا اعتقاد دارند این شاخه تضمینی برای کشیده نشدن جنبش به سمت مسیر مسالمت آمیز سازمان آزادی بخش است، مسیری که هیچ ثمره ای به غیر از سرخوردگی و شکست نداشت اما آیا اتکای آنان به جاست؟ بسیاری به این موضوع اطمینان دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه