English

حماس؛ تغییر تاکتیکی یا استراتژیکی

سرویس بین الملل- بسیاری از کارشناسان امور فلسطین بر این اعتقادند که جبنش مقاومت اسلامی ( حماس ) با ارائه سند جدید تغییر تاکتیکی یا استراژیکی داده است.

حماس؛ تغییر تاکتیکی یا استراتژیکی

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، حماس دیروز دوشنبه سند جدید خود را که تغییراتی در اندیشه سیاسی این جنبش است توسط خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی رونمایی کرد. سندی که شمال 42 بند است و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تغییر تاکتیکی و راهبردی را می توان در آن مشاهده کرد.

مهمترین بند این سند مربوط است به برپایی کشور مستقل فلسطینی با حاکمیت کامل به پایتختی بیت المقدس براساس مرزهای سال 1967 مشتمل بر کرانه باختری، بیت المقدس و نوار غزه.
در سند جدید همچنین به موضوع بازگشت میلیون ها آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود و نیز بر اهمیت مسجد الاقصی و تعلق آن به امت اسلامی و فلسطینیان تاکید شده است که این امر نشان می دهد که مسجد الاقصی همچنان محور و خط قرمز مقاومت حماس در برابر رژیم صهیونیستی خواهد بود.
کارشناسان امور فلسطین با توجه به بندهای این سند تاکید دارند که حماس دست به تغییر تاکتیک و راهبردی زده است و نباید از هم اکنون نمی تواند دست به قضاوت های غیر کارشناسی زد.

اگرچه این سند جدید خدشه به مقاومت و سلاح آن و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را رد می‌کند، اما به نظر می رسد که مبارزه با این رژیم مبتنی بر تحولات جدید منطقه و با اهداف نوین باشد. همچنانکه رئیس دفتر سیاسی حماس گفته است ما در پی جنگ نیستیم بلکه هدف ما رسیدن به آزادی و رهایی از اشغالگری و شهرک‌سازی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه