English

آتش هزاران هکتار از زمین های جنگل سیبری را نابود کرد

سرویس بین الملل- با فراگیری شعله های آتش در بیش از 330 هزار هکتار از جنگل های سیبری روسیه در منطقه وضعیت فوق العاده اعلام شد.

آتش هزاران هکتار از زمین های جنگل سیبری را نابود کرد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رسانه های روسیه، وزارت موقعیت های اضطراری این کشور روز شنبه اعلام کرد: آتش سوزی ها مناطق وسیعی از استان های ایرکوتسک و زابایکالسک و جمهوری بوریاتیا منطقه سیبری را فرا گرفته است.

ولادیمیر پوچکوف وزیر موقعیت های اضطراری روسیه نیز اعلام کرد: در منطقه فدرال سیبری روسیه به دلیل گسترش دامنه آتش سوزی های جنگلی وضعیت فوق العاده اعلام و تدابیر لازم برای مقابله با این وضعیت خطرناک اتخاذ شده است. 

روزنامه کامرسانت چاپ مسکو نیز با اشاره به دامنه گسترده حریق های جنگلی در منطقه سیبری، به نقل از آلکساندر خلوپونین معاون نخست وزیر روسیه نوشت: وضعیت آتش سوزی های جنگلی در آغاز فصل گرما نسبت به سال گذشته بدتر شده است. 

در چند روز اخیر بر اثر آتش سوزی های جنگلی 98 خانه در منطقه سیبری آسیب دیده اما هنوز تلفات انسانی گزارش نشده است و همچنین 435 نفر از ساکنان مناطق آسیب دیده به نقاط امن منتقل شده اند.

در همین حال روزنامه راسیسکایا گازتا نوشت: در زمان حاضر دما در سیبری حدود 26 درجه بالای صفر است که برای این منطقه در فصل کنونی غیرطبیعی گرم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه