English

افزایش خرید تسلیحاتی هند

سرویس بین الملل- دولتمردان هند به بهانه اختلافات مرزی با همسایه خود یعنی پاکستان میزان خرید تسلیحات خود را طی سال های اخیر به شدت افزایش داده است.

افزایش خرید تسلیحاتی هند

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج ، براساس اطلاعات منتشر شده، هند هر چند تلاش زیادی را برای ساخت تجهیزات نظامی بکار گرفته ولی واردات سلاح این کشور از سال 2007 تا 2016 حدود 43 درصد افزایش یافته است.

هند برای تقویت بنیه دفاعی و نظامی خود هر سال به بودجه نظامی افزوده به گونه ای که درسال گذشته اعتبارات نظامی این کشور به 55.9 میلیارد دلار افزایش یافت. این کشور علاوه بر تلاش برای واردات نیازهای خود نگاهی به ساخت و صادرات تجهیزات نظامی داشته و در نظر داشته به بزرگترین صادر کننده تجهیزات نظامی جهان تبدیل شود، آرزویی که به رغم تلاش زیاد تاکنون موفقیتی به دنبال نداشته است.

هند با ساخت 15 نوع سلاح ازجمله موشک های هوا به هوا'استرا'، موشک زمین به زمین پراهار، جنگنده های سبک، موشک کروز براهموس، تانک های ارجون، سیستم کنترل و اخطار اولیه و انواع رادارهای جنگی و پهپاد را علاوه بر نیاز کشور برای صادرات در نظر گرفته است.

این کشور قرار است تا سال 2021 حدود 620 میلیارد دلار در بخش دفاعی هزینه کند.

هند و پاکستان پس از جدایی از یکدیگر در سال 1947 میلادی رقابت تسلیحاتی گسترده ای را در شبه قاره برای برتری تسلیحاتی و نظامی بر یکدیگر آغاز کردند.

این دو کشور در 70 سال گذشته و پس از تشدید اختلافات در زمینه های مختلف و بویژه کشمیر تلاش کردند با خرید و تولید انواع جنگ افزارهای متعارف و اتمی دست برتر را در رقابت منطقه ای داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه