English

نیروهای آمریکایی شرایط در مرز سوریه با ترکیه را کنترل می‌کنند

پس از وقوع درگیری‌هایی میان ارتش ترکیه و یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه در مرزهای سوریه-ترکیه، نیروهای آمریکایی روز جمعه در منطقه‌ای در استان حسکه مستقر شدند.

نیروهای آمریکایی شرایط در مرز سوریه با ترکیه را کنترل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری الجزیره، نیروهای گشتی آمریکا در یک منطقه از استان حسکه در نزدیکی شهرک درباسیه مستقر شده‌اند. استقرار نیروهای آمریکایی تنها محدود به این منطقه است.

کارشناسان می‌گویند محال است نیروهای آمریکایی در امتداد مناطق مرزی که یگان‌های کرد کنترل آن را در دست دارند، مستقر شوند و احتمالا استقرار گشت‌های آمریکایی پیام اطمینانی برای یگان‌های کرد است.

فعالان کرد تصاویری را منتشر کرده‌اند که در آن خودروهای زرهی آمریکایی در کنار خودروهای یگان‌های کرد در مناطقی که صحنه درگیری میان یگان‌های کرد و ارتش ترکیه بوده، دیده می‌شود.

بعد از حملات هوایی ترکیه به مقرهای یگان‌های کرد در ارتفاعات قره چوک در استان حسکه یک فرمانده نظامی آمریکایی از این مقرها بازدید و بر حمایت واشنگتن از کردها تأکید کرد.

شرفان کوبانی، فرمانده یگان‌های مدافع خلق کرد بعد از نشست با مسئولان ارتش آمریکا در شهرک درباسیه گفت که نظارت آمریکا بر مرزها هنوز آغاز نشده اما این نیروها گزارشات خود را به فرماندهان نظامی آمریکایی ارائه خواهند کرد.

درگیری میان کردها و ارتش ترکیه در پی حمله کردها به یک پایگاه مرزی ترکیه در شانلی اورفا رخ داد. به گفته ارتش ترکیه 11 نیروی کرد در درگیری میان دو طرف کشته شدند.

یگان‌های کرد نیز خودروها و مقرهای ارتش ترکیه در مناطق عفرین، تل ابیض و رأس العین را هدف قرار دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه