English

بمب‌افکن‌های آمریکایی در کره‌جنوبی مستقر می‌شوند

وزارت دفاع کره‌جنوبی در پی توافق با آمریکا اعلام کرد، تجهیزات استراتژیک واشنگتن به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای خنثی‌سازی تحرکات کره‌شمالی در کره‌جنوبی مستقر خواهد شد.

بمب‌افکن‌های آمریکایی در کره‌جنوبی مستقر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی کره‌جنوبی اعلام کرد دو متحد برای "اجرای تمام تدابیر شامل استقرار معمول تجهیزات استراتژیک آمریکا" موافقت کردند.

این تجهیزات شامل بمب‌افکن "بی ۵۲" و "بی ۱ بی"، جنگنده "اف ۳۵" و یک ناو هواپیمابر می‌شود که معمولا در پایگاه‌های آمریکایی در کره‌جنوبی، ژاپن یا گوآم است.

این خبر پس از نشست مقام‌های آمریکایی و کره‌ای در واشنگتن مطرح شد. معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی آسیا و اقیانوسیه ریاست هیات آمریکایی در نشست شش ماهه "مذاکرات دفاع منسجم" را بر عهده داشت.

دو طرف تاکید کردند که استقرار اخیر بخش‌هایی از سامانه دفاع ضد موشکی تاد "کلا" هدف دفاعی دارد. با این حال چین تاکید دارد که رادار قدرتمند تاد می‌تواند به ابزاری برای جاسوسی از پکن تبدیل شود.

 دولت چین چهارشنبه گذشته از کره‌جنوبی خواست تا سامانه تاد را جمع‌آوری کند. به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، حضور تاد تعادل استراتژیک منطقه را از بین می‌برد و به تنش‌ها در شبه جزیره کره دامن می‌زند.

او تاکید کرد: استقرار تاد را لغو کنید وگرنه چین قاطعانه تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی