English

دادگاه عالی ترکیه درخواست مخالفان برای ابطال همه پرسی را رد کرد

دادگاه عالی اداری ترکیه با درخواست حزب جمهوریخواه برای ابطال نتایج همه پرسی اصلاح قانون اساسی که ۱۶ آوریل برگزار شده، مخالفت کرد.

دادگاه عالی ترکیه درخواست مخالفان برای ابطال همه پرسی را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که حزب جمهوریخواه ترکیه برای  ابطال نتایج همه پرسی اصلاح قانون اساسی تلاش می کند، دادگاه عالی ترکیه امروز سه شنبه با درخواست این حزب برای ابطال نتایج همه پرسی مخالفت کرد.

در حالی که ناظران بین المللی از وقوع برخی قانون شکنی ها در جریان همه پرسی اخیر ترکیه خبر داده اند، جنجال بر سر صندوق های رای بدون مهر موجب شده است تا حزب جمهوریخواه و 2 حزب مهم دیگر خواستار ابطال نتایج همه پرسی شوند.

بکیر بوزداغ وزیر دادگستری ترکیه نیز پیش از این تاکید کرد: هیچ راهکار قانونی برای تجدید نظر در حکم صادر شده وجود ندارد.

وی به شدت از تلاش های مخالفان برای ابطال نتایج همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه انتقاد کرد و گفت: همه تصمیمات مربوط به مسائل انتخاباتی، شامل اعتراضات و اتهامات تقلب، در حیطه اختیارات شورای انتخابات ترکیه است.

شورای انتخابات ترکیه نیز قبلا با 10 رای موافق در برابر یک رای مخالف با این درخواست مخالفت کرده است.

نتایج غیر رسمی نشان می دهد که 51.4 درصد مردم ترکیه در این همه پرسی با اصلاح قانون اساسی ترکیه و افزایش قدرت و اختیارات اردوغان موافقت کرده اند.

مخالفان این اصلاحات بر این عقیده هستند که ترکیه بطور نهایی به کشوری و استبدادی تبدیل خواهد شد، در عوض طرفداران این همه پرسی معتقدند که این تغییرات ثبات بیشتری در شرایط نه چندان آرام کنونی به کشورشان خواهد بخشید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه