English

آرش اشکان در گفت و گو با خبرگزاری موج:

افکار عمومی فرانسه با مشکلات اقتصادی و امنیتی مواجه است

سرویس بین الملل- کارشناس امور فرانسه گفت: بیش از 46 میلیون فرانسوی واجد شرایط امروز در پای صندوق های اخذ رای می روند که به شدت با مشکلات اقتصادی و امنیتی در این کشور دست به گریبان هستند.

افکار عمومی فرانسه با مشکلات اقتصادی و امنیتی مواجه است

ارش اشکان در گفت وگو با حوزه بین الملل خبرگزاری موج با اعلام این مطلب افزود: عملیات تروریستی سال گذشته و ماه های اخیر و بویژه در قلب پاریس و همچنین کاهش قدرت خرید و افزایش میزان بیکاری فرانسه موجب شد افکار عمومی این کشور با بحران اقتصادی و امنیتی مواجه باشند.

کارشناس امور فرانسه ادامه داد: این عوامل و متغیرهای درونی و برخی عوامل فرا مرزی از جمله دخالت فرانسه در امور داخلی دیگر کشورها و مشارکت در جنگ علیه دولت و مردم سوریه شرایط خوبی را برای فرانسوی ها و افکار عمومی این کشور بوجود نیاورده و موجب خشم و نگرانی مردم شده و در نتیجه انتخابات تاثیر می گذارد. شاید پیشتر فرانسوا فیون به عنوان یکی از نامزدهایی که  به دور دوم وارد خواهد شد در حد بالایی قرار داشت، اما پس از افشای رانت خواری و فساد مالی وی که مربوط به همسرش بود جای خود را به نامزد جوان داد یعنی امانوئل ماکرون به جای فیون در جدول ارزیابی‌های نهایی جایگیری کرد. از این منظر باید گفت که فرانسه در حالت فعلی دارای مشکلات اقتصادی و امنیتی مهم است و تاثیر این دو موضوع می‌تواند وضعیت آراء را به سمت نامزدهای گوناگون جهت‌دهی کند.

وی ادامه داد: در وضعیت فعلی آمار بیکاری در فرانسه چیزی بین ۱۰ تا ۱۱ درصد است که این موضوع می‌تواند طیف رای‌دهندگان و نامزدهای مشخص را بر اساس کارنامه و حتی شعارهای آنها تغییر دهد. از جهتی دیگر بروز سلسله عملیات‌های تروریستی از سال ۲۰۱۵ تاکنون که آخرین آنها چند روز گذشته در خیابان شانزلیزه فرانسه بود و داعش مسوولیت آن را برعهده گرفت هم می‌تواند بر میزان آرا تاثیرگذار باشد. چراکه شهروندان فرانسه به دنبال رئیس جمهوری خواهند بود که حداکثر بتواند امنیت پایدار را به ارمغان آورده و امنیت جانی آنها را تامین کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی