English

هدف سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به استرالیا چه بود؟

سرویس بین الملل- معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه سفر به شرق آسیا راهی استرالیا شد تا نشان دهد که واشنگتن قصد حضور بیشتری را در این منطقه دارد.

هدف سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به استرالیا چه بود؟

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رسانه های استرالیا، مایک پنس  روز شنبه پس از دیدار با نخست وزیر استرالیا، گفت در صورتی که چین، کره شمالی را مجبور به دست برداشتن از برنامه سلاح هسته ای نکند، دولت 'ترامپ' و متحدانش کره شمالی را به این کار وا می دارند.

مایک پنس پس از دیدار با 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا در سیدنی، گفت: دونالد ترامپ و من کاملا مطمئن هستیم چین این اقدام را انجام می دهد و استرالیا نیز به این اقدام امیدوار است.

وی همچنین از اقدام استرالیا که از چین درخواست کرده است فشار اقتصادی و دیپلماتیک بیشتری بر کره شمالی وارد کند، تقدیر کرد.

وی خطاب به مالکوم ترنبول، گفت: آقای نخست وزیر، می دانید که رئیس جمهور ترامپ و من کاملا خرسند هستیم از اینکه شما حتی هفته جاری از چین خواسته اید نقش فعال و سازنده ای در رسیدگی به تهدیدات کره شمالی ایفا کند. 

به نوشته تارنمای شبکه «ای.بی.سی» استرالیا، معاون رئیس جمهوری آمریکا احتمال استفاده از گزینه نظامی علیه کره شمالی را نیز رد نکرد و تکرار کرد که به رغم اینکه آمریکا در این مرحله بر دیپلماسی تمرکز دارد، 'همه گزینه ها روی میز است'.

نخست وزیر استرالیا نیز از سخن گفتن در مورد پیوستن استرالیا به حمله نظامی به کره شمالی در آینده پرهیز کرد و گفت: در این مرحله، حمایتی که ما انجام می دهیم در سطح دیپلماسی است و بسیار اهمیت دارد. کاملا مطمئن هستیم که چین برای این چالش و مسئولیت گام بر می دارد. 

وی گفت: همان گونه که اوایل این هفته گفتم، نگاه جهان به پکن است. ما در جستجوی مدیریت چین برای پیوستن به مدیریت نشان داده شده توسط آمریکا، ژاپن و استرالیا و دیگر ملت های متعهد به صلح جهان هستیم. 

معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در ادامه گفت: ما در دریای جنوبی چین و سراسر منطقه از آزادی پایه ای دریانوردی و پرواز بر فراز آن، تجارت آزاد و قانونمند دفاع می کنیم. 

مایک پنس در خصوص توافق مهاجرتی که بین استرالیا و آمریکا منعقد شده بود نیز گفت: به رغم اینکه دولت 'ترامپ' آن را دوست ندارد اما آن را قبول می کند. 

نخست وزیر استرالیا نیز در ادامه گفت که سفر زودهنگام 'پنس' به استرالیا پیام مستحکمی بود که آمریکا از این منطقه بیرون نخواهد رفت. 

استرالیا آخرین مقصد سفر آسیایی 'مایک پنس' است که سه روز به طول می انجامد و در این سفر وی همچنین ضمن دیدار با مقامات دیگر استرالیا، با 'بیل شورتن' رهبر مخالفان دولت دیدار و گفت وگو می کند. 

وی پیش از استرالیا، از اندونزی، ژاپن و چین نیز دیدن کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی