English

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و هراس از عملیات تروریستی

سرویس بین الملل- انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در شرایطی فردا یکشنبه برگزار می شود که الیزه یعنی قلب پاریس اواخر هفته گذشته شاهد عملیات تروریستی دیگری بود.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و هراس از عملیات تروریستی

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، مقامات امنیتی فرانسه برای مقابله با هرگونه عملیات تروریستی در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که فردا یکشنبه برگزار می شود تمهیدات امنیتی فراوان و گسترده ای را تدارک دیده است.

انتخابات 2017 ریاست جمهوری فرانسه به دلیل گسترش تفکرات احزاب چپ و راست افراطی که شعارهای عوامگرا در حمایت از جامعه کارگران فرانسوی سرمی دهند، به کارزاری برای کسب رای این قشر تبدیل شده است.

بازتوزیع ثروت در جامعه، افزایش حقوق کارگران، توسعه برنامه های رفاه اجتماعی، حمایت از نیروی کار فرانسوی و دهها شعار دیگر، همگی از راهبردهای «مارین لوپن» از حزب راست افراطی جبهه ملی و «ژان لوک ملانشون» از حزب «فرانسه نافرمان» برای کسب رای بیشتر از جامعه کارگران است.

بر اساس گزارش روزنامه لیبراسیون، لوپن در سال 2012 توانسته بود با این دست شعارها، 33 درصد از رای کارگران را جذب کند و پیش بینی موسسه نظرسنجی «ایفوپ IFOP» نشان می دهد که در انتخابات پیش رو نیز می تواند این رقم را به 44 درصد افزایش دهد.

این در حالی است که در نقطه مقابل راست افراطی، ژان لوک ملانشون از چپ افراطی نیز به دلیل سیاست های سوسیالیستی تندرو و سردادن شعارهایی که به آنها اشاره شد، حامیان قابل توجه و استواری در میان جامعه کارگری کسب کرده و این روند در ماه های اخیر به شدت تقویت شده است.

از همین رو بسیاری از تحلیل گران انتخابات فرانسه، معتقدند که رای کارگران این کشور بیش از دیگر نامزدها، به نفع لوپن و ملانشون در صندوق ها ریخته می شود؛ رویدادی که می تواند پاشنه آشیل دیگر نامزدها و نقطه قوت دو نامزد یاد شده باشد.

هرچند به نظر می رسد که جایگاه لوپن در میان جامعه کارگری تزلزل ناپذیر باشد و بتواند بیش از 10 نامزد دیگر انتخابات به ویژه رقیب اصلی اش در این حوزه ملانشون، کارگران فرانسوی را متقاعد به حمایت بی چون و چرا از خود کند.

باید به شرایط یاد شده اضافه کرد که کارزار انتخابات فرانسه در حالی به ایستگاه نخست خود در تاریخ یکشنبه 3 اردیبهشت 96 نزدیک می شود که بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی ها، افزون بر 32 درصد از واجدان شرایط رای دهی در فرانسه، هنوز تصمیمی برای حضور یافتن یا نیافتن در پای صندوق های رای نگرفته اند.

بی شک این موضوع بر پیچیدگی های انتخابات 2017 فرانسه که تاکنون شاهد شگفتی های بسیاری بوده است، می افزاید. شگفتی هایی که از جمله آنها به حذف مدعیان اصلی انتخابات همچون نیکولا سارکوزی، آلن ژوپه، مانوئل والس و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری که برای نخستین بار در تاریخ فرانسه برای دومین بار در انتخابات این کشور ثبت نام نکرد، می توان اشاره داشت.

از طرف دیگر نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که حتی در صورت تحقق این شرایط و راه یابی نامزدهای افراطی همچون لوپن به دور دوم انتخابات که در تاریخ 17 اردیبهشت برگزار می شود، گردونه انتخابات به کام حریفان خواهد چرخید و تاریخ به نفع رقیبان افراطی ها رقم خواهد خورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه