English

آمریکا: ۵۰ سرباز افغان در حمله طالبان در مزارشریف کشته شدند

سخنگوی ارتش آمریکا در کابل گفت که در حمله مرگبار طالبان به یک پایگاه نظامی ارتش افغانستان در شهر مزار شریف واقع در شمال این کشور، 50 سرباز افغان کشته شده اند.

آمریکا: 50 سرباز افغان در حمله طالبان در مزارشریف کشته شدند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مقام ارتش آمریکا که خواست نامش فاش نشود، افزود:‌ این حمله که برای چندین ساعت به طول انجامید و طالبان مسئولیت آن را برعهده گرفت، شامگاه جمعه پایان یافت.
از سوی دیگر 'ژنرال جان نیکلسون' فرمانده عملیات ناتو در افغانستان نیز در این باره گفت: این حمله زمانی روی داد که سربازان در مسجد جامع مشغول خواندن نماز بودند و شمار دیگری از آنها در رستوران پایگاه حضور داشتند، محلی که آماده پذیرایی از تیپ 209 افغانستان در نزدیکی شهر مزار شریف بود.
نیکلسون به کماندوهای ارتش افغانستان به دلیل پایان دادن به این کشتار مرگبار تبریک گفته است.
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز پیشتر به فرانس پرس گفته بود که دستکم سه نفر که لباس نظامی بر تن داشتند، بعد از ظهر جمعه به این پایگاه نظامی در شهر مزارشریف حمله کرده اند و درگیری همچنان تا پاسی از شب ادامه داشته است.
گروه تروریستی طالبان در بیانیه ای که ذبیح الله مجاهد سخنگوی خود خوانده این گروه در ساعت 2 بعد از ظهر به وقت محلی اعلام کرد، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
گروه تروریستی طالبان در ابتدای ماه مارس گذشته نیز یک بیمارستان نظامی در شهر کابل را هدف قرار داده بود که براساس منابع رسمی افغانستان حدود 50 نفر کشته شدند ‌درحالی که منابع دیگر شمار کشته ها را بیش از این اعلام کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی