English

رژیم‌ صهیونیستی از بیم موفقیت اعتصاب اسیران فلسطینی در جستجوی راه حل است

با آغاز اعتصاب سراسری اسیران فلسطین، تل آویو و واشنگتن تشکیلات خودگران را برای توقف این روند تحت فشار قرار داده‌اند زیرا اسرائیل از نتایج اعتصاب غذا و حمایت و همبستگی فلسطینیها با آن سخت در هراس است.

رژیم‌ صهیونیستی از بیم موفقیت اعتصاب اسیران فلسطینی در جستجوی راه حل است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از روزنامه رای الیوم، با آغاز اعتصاب سراسری غذای اسیران  فلسطینی، واشنگتن و تل آویو تشکیلات خودگردان را در برابر دو گزینه دشوار قرار داده اند؛ یا توقف پرداخت حقوق به خانواده اسیران و شهدا و یا تدوین قانونی که به موجب آن پرداخت این حقوق جرم محسوب می شود.

تشدید مواضع اسرائیل در قبال اسیران فلسطینی

به این ترتیب ازآغاز اعتصاب مزبور از پنج روز پیش اسرائیل بر تشدید مواضع خود تعمد داشته و اعلام کرده است هیچ گونه مذاکره ای با اسیران نخواهد داشت.

همچنین اسرائیل طبق معمول تلاش کرد از موضوع اعتصاب غذا برای ایجاد دسته بندی در بین فلسطینی ها بهره بردای کند، از همین رو مدعی شد هدف از اعتصاب غذا آماده کردن مروان البرغوثی برای جانشینی محمود عباس در ریاست تشکیلات خود گردان فلسطین است و عباس ازاین گام مبارزه جویانه (اعتصاب غذا) راضی نیست.

هشدار اسرائیل به تاثیرات منفی اعتصاب اسیران بر دیدار ترامپ و محمود عباس

از سوی دیگر همانطور که معروف است تل آویو در این مورد دست به دامن متحد راهبردی خود یعنی آمریکا شد و این اخبار به رسانه ها درز کرد که اعتصاب بر نشستی که قرار است سوم می آینده بین دونالد ترامپ و عباس در واشنگتن برگزار شود، تاثیر منفی خواهد داشت.

وحشت اسرائیل از موفقیت اعتصاب غذا

از گزارش های مطبوعاتی اسرائیل که برگرفته از اظهارات مسئولان بلند پایه تل آویو است، اینگونه به نظر می رسد که سران این رژیم در قبال احتمال پیروزی اعتصاب و همبستگی و تایید ملت فلسطین در دو طرف خط موسوم به خط سبز، در وضعیت هستریک به سر می برند به هیمن دلیل بار دیگر به شدت مواضع متوسل شده و تحت پشتیبانی آمریکا به بهره برداری از این موضوع پرداخته و مدعی شدند، حمایت مالی تشکیلات خودگردان از اسیران آزاد شده و خانواده شهدا عملا به معنی حمایت از چیزی است که اسرائیل آن را تروریسم و تحریک آن می داند.

در نتیجه هنگامی که عباس وارد کاخ سفید خواهد شد با درخواست مشترک آمریکا و اسرائیل روبه رو خواهد شد مبنی بر اینکه این حمایت مالی متوقف شود زیرا به معنی تامین مالی تروریسم و تحریک و تشویق آن است.

این در حالی است که اویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل، صندوق ملی فلسطین را که بازوی اقتصادی سازمان آزادیبخش فلسطین به شمار می آید، یک سازمان تروریستی برشمرده بود و در واکنش به اعتراض تشکیلات خودگران به این توصیف که نقض توافقنامه اوسلو به شمار می آید، اسرائیل اعلام کرد، پرداخت حقوق به اسیران و خانواده شهدا، به نوبه خود نقض توافق اوسلو است که در آن به پایبندی سازمان آزادیبخش به توقف خشونت و تروریسم تاکید شده است.

قانونی کردن ممنوعیت پرداخت حقوق به خانواده اسیران و شهدای فلسطینی

در همین ارتباط روزنامه هاآرتص نیز فاش کرد، اسرائیل در تکاپوی تدوین قانونی در کنیست (پارلمان اسرائیل) و کنگره آمریکا است که بر اساس آن پراخت حقوق به اسیران و خانواده شهداء جرم و حمایت از تروریسم قلمداد شود.

به نوشته این روزنامه بر اساس ارزیابی های تل آویو، تشکلات خودگردان سالانه حدود 300 میلیون دلار یعنی شش یا هفت درصد بودجه خود را به پرداخت حقوق ماهیانه به خانوده اسیران و شهدا اختصاص می دهد.

همچنین پایگاه خبری والا اسرائیل در همین خصوص فاش کرد، سیاستمداران در واشنگتن و تل آویو در تلاش برای اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان در ارتباط با تدوین قانون مزبور هستند.

این منبع به نقل از مسئولان بلندپایه تل آویو فاش کرد، تشکیلات خودگردان از هم اکنون در جستجوی راههای جایگزین برای پرداخت حقوق به خانواده اسیران  و شهدا است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی