English

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی در فرانسه

مارین لوپن در انتخابات به ماکرون می‌بازد

براساس یک نظرسنجی که امروز (جمعه) منتشر شد، کاندیدای میانه روی فرانسه می‌تواند در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور که روز یکشنبه برگزار می‌شود، در راس قرار بگیرد و رقیبش از حزب راست افراطی در این انتخابات پیروز نمی‌شود.

مارین لوپن در انتخابات به ماکرون می‌بازد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دو کاندیدای دیگر هم هستند که یکی از آنها فرانسوا فیون محافظه کار و دیگری ژان لوک ملانشون چپ افراطی هستند

 در نظرسنجی موسسه "Elabe" که امروز و برای شبکه خبری بی.اف.ام و مجله اکسپرس منتشر شد، مشخص شد که در دور دوم انتخابات امانوئل ماکرون میانه رو 65 درصد آرا را در مقابل 35 درصد آرای مارین لوپن راست افراطی به دست می‌آورد.

این نظرسنجی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و پیش از تیراندازی در پاریس که باعث کشته شدن یک افسر پلیس شد و داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، صورت گرفته است.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که ماکرون در دور نخست انتخابات می‌تواند 24 درصد آرا را به دست بیاورد درحالیکه لوپن تنها 5 / 21 درصد آرا را کسب می‌کند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که فرانسوا فیون، کاندیدای محافظه کار نیز می‌تواند در دور نخست این انتخابات 20 درصد آرا را به دست بیاورد. ژان لوک ملانشون، نامزد چپ افراطی نیز که به دنبال افزایش مالیات‌ها برای ثروتمندان و هزینه 100 میلیارد یورویی در بخش ساخت و ساز و پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر است، می‌تواند در دور نخست این انتخابات 5 / 19 درصد آرا را از آن خود کند.

اگر ملانشون بتواند به دور دوم انتخابات که هفتم می سال جاری میلادی برگزار می‌شود، وارد شود به راحتی و با اختلاف خوبی می تواند فیون و لوپن را شکست دهد اما به نظر می رسد که با کسب آرای 41 درصدی در مقابل 59 درصد آرای ماکرون از وی شکست بخورد.

انتظار می رود که 71 درصد در دور نخست این انتخابات شرکت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه