English

گاف پنتاگون؛ ناوهای آمریکا به جای شرق آسیا سر از استرالیا در آورد

در یک هفته گذشته تبلیغات بسیار سنگینی در مورد اعزام ناو گروه آمریکا به شرق آسیا جهت هشدار به کره شمالی انجام شده بود اما این ناوها هم اکنون در محلی بسیار دورتر از مکان مورد نظر هستند.

گاف پنتاگون؛ ناوهای آمریکا به جای شرق آسیا سر از استرالیا در آورد

به گزارش خبرگزاری موج، در روزهای اخیر و بدنبال اوج گیری تنش ها و جنگ لفظی میان مقامات واشنگتن و پوینگ یانگ، در ابتدا آمریکا از اعزام یک ناو گروه جنگی به منطقه جهت هشدار به کره شمالی خبر داد و دو روز قبل نیز مجددا اعلام شد که سه ناو آمریکایی در مسیر شرق آسیا هستند تا حضور نظامی آمریکا در اطراف کره شمالی را تقویت نمایند.

اما امروز ایندیپندنت در گزارشی اعلام کرده که ناوهای آمریکایی در مکانی 3 هزار و 500 مایل دورتر از محل مورد نظر یعنی در نزدیکی آب های استرالیا هستند و بجای شرق آسیا سر از آب های استرالیا درآورده اند.

به نوشته ایندیپندنت، در حالی که بنا بر اعلام پنتاگون، قرار بود گروهی از کشتی‌های جنگی آمریکایی در نزدیکی شبه جزیره کره مستقر شوند، این ناوها راهی رزمایش مشترک با استرالیا شده‌اند.

انتشار خبر اعزام ناو هواپیمابر «کارل وینسون» و چهار ناوشکن دیگر به سمت شبه‌جزیره کره آن هم دو روز پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه، این تصور را به وجود آورده بود که احتمال دارد واشنگتن حمله مشابهی را هم علیه کره شمالی انجام دهد.

رسانه‌ها پس از آن در جریان این اشتباه پنتاگون قرار گرفتند که نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه عکسی را منتشر کرد که نشان می‌داد ناو وینسون هنوز در تنگه «سوندا» بین دو جزیره «جاوا» و «سوماترا» اندونزی است.

این عکس چهار روز پس از آن ثبت شده که «شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران مدعی شد وینسون در مسیر دریای ژاپن است.

همزمان چند مقام دیگر دولت آمریکا هم با فرض حرکت این کشتی‌ها به سمت شبه جزیره کره، به رسانه‌ها گفته بودند که ناوگروه ارتش آمریکا تا چند روز دیگر به مقصد می‌رسد.

وزارت دفاع آمریکا اکنون اعلام کرده که این ناو اکنون واقع به سمت شمال در حال حرکت است و احتمالا هفته آینده به منطقه مورد نظر برسد.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که این مسئله ناشی از سلسله‌ای از اشتباهات، از جمله اعلام پیش از موعد آغاز ماموریت تا توضیح نادرست «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در مورد موقعیت این ناوگروه، بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه