English

یونیسف: کودکان سوری بیشترین بهای جنگ را پرداخت می‌کنند

سخنگوی ارشد یونیسف با اشاره به وضعیت وخیم کودکان در کشور جنگ‌زده سوریه گفت، کودکان سوری بیشترین بهای جنگی را پرداخت می‌کنند که هیچ نقشی در شکل‌گیری آن نداشتند.

یونیسف: کودکان سوری بیشترین بهای جنگ را پرداخت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری راشا تودی، اظهارات این مقام پس از حمله مرگبار به آوارگان در نزدیکی حلب مطرح شد که بیش از 125 کشته از جمله ده‌ها کودک بر جای گذاشت. حمله مذکور علیه اتوبوسی حامل صدها تن از ساکنان نواحی تخلیه شده صورت گرفت که بیش از 60 کودک سوری در آن جان دادند. همچنین برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که کودکان هدف حمله بودند.

در حالی که آمار دقیقی از تلفات کودکان در جنگ سوریه در دست نیست، گزارش‌های یونیسف نشان می‌دهد سال گذشته دست‌کم 652 کودک کشته شدند که 255 تن از این کشته‌شدگان در مدرسه و یا در نزدیکی آن بودند. همچنین گزارش‌هایی از اغوای کودکان با مواد خوراکی در ازای بستن کمربندهای انفجاری منتشر شده است که سخنگوی یونیسف تاکید دارد هیچ مدرک مستندی وجود ندارد اما طی این شش سال کودکان بارها و بارها هدف حملات مختلف قرار گرفتند.

او گفت: یونیسف حمله اخیر را محکوم کرد. باز هم پیام ما این است که این رویدادها باید قلب ما را به درد بیاورد، اینها باید اراده ما را قوی‌تر کند و ما را به حدی خشمگین کند که خواستار پایان این اتفاقات تلخ شویم. کودکان بارها و بارها در حال پرداخت سنگین‌ترین بها برای یک درگیری هستند که هیچ نقشی در ایجاد آن نداشتند و این روند باید متوقف شود.

او در تشریح شرایط کودکان در مناطق تحت کنترل شورشیان گفت: به صورت کلی شرایط در سوریه بسیار وخیم است. مساله حائز اهمیت این است کودکان در هر جایی که باشند،‌ باز هم کودک هستند. آنها باید به کمک‌های انسان‌دوستانه و احتیاجات دیگر دسترسی داشته باشند که شامل دسترسی به آب سالم، دارو و سایر موارد می‌شود. اکنون حدود دو میلیون کودک در سراسر سوریه هستند که به مدرسه نمی‌روند؛ مدارس هدف گرفته می‌شوند، کلاس‌ها قابلیت استفاده ندارند و برخی از آنها بارها و بارها تغییر مکان دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی