English

یومیوری شیمبون:

ژاپن گزینه اعزام نیرو برای مقابله با کره شمالی را بررسی می کند

دولت توکیو در حال بررسی گزینه اعزام نیرو است تا چنانچه کره شمالی بار دیگر حریم آبی ژاپن را هدف آزمایش موشکی خود قرار دهد، آمادگی رفع تهدید را داشته باشد.

ژاپن گزینه اعزام نیرو برای مقابله با کره شمالی را بررسی می کند

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه «یومیوری شیمبون» از تصمیم احتمالی توکیو برای مقابله با پرتاب موشک های کره شمالی به حریم آبی ژاپن خبر می دهد.

این نخستین باری است که ژاپن گزینه اعزام نیرو برای مقابله با آزمایش موشکی کره شمالی که معمولا حریم آبی دولت توکیو را نشانه می رود، به طور جدی بررسی می کند.

گفتنی است ژاپن با فاصله گرفتن از منشور صلح، در 29 مارس ۲۰۱۶، قانون اساسی این کشور را به نفع حضور در جنگ های فرا سرزمینی تغییر داد.

طبق اصلاحات قانون اساسی، تهدیدهای امنیتی قابل دفاع به 3 گروه تقسیم می شوند: احتمال تهاجم نظامی، تهدید آشکار به تهاجم نظامی و نهایتا وقوع تهاجم نظامی.

به این ترتیب، در حالی که خطر وقوع درگیری واشنگتن-پیونگ یانگ رو به افزایش است، دولت توکیو قصد دارد این بار فرود موشک های کره شمالی به حریم آبی خود را تهدید آشکار به تهاجم نظامی محسوب کند.

این خبر در حالی منتشر می شود که «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا امروز سه شنبه در ادامه سفر 10 روزه خود به 4 کشور آسیاسی، وارد ژاپن شد. وی پیشتر گفته بود دوره صبر استراتژیک آمریکا در برابر کره شمالی به پایان رسیده است.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن دیروز دوشنبه اعلام کرد کشورش به دنبال تازه ترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ، در سطح هشدار کامل به سر می برد.

تازه ترین آزمایش موشکی کره شمالی که البته با شکست توام بود، روز یکشنبه انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه