English

بازداشت گروهکی که قصد حمله به میسحیان و نهادهای دولتی مصر را داشتند

پس از یک هفته از حملات تروریستی به کلیساهای مسیحیان مصر در استان‌های قاهره و اسکندریه، وزارت کشور مصر از دستگیری 13 تروریست به اتهام توطئه برای هدف قرار دادن مسیحیان و نهادهای رسمی خبر داد.

بازداشت گروهکی که قصد حمله به میسحیان و نهادهای دولتی مصر را داشتند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه الحیات، در (۹ آوریل) دو کلیسای طنطا و اسکندریه مورد هدف داعش قرار گرفتند و طی‌ آن ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

در همین راستا وزارت کشور مصر اعلام کرد 13 تروریست را که برای انجام حملات تروریستی به مسیحیان و مقرهای رسمی نقشه کشیده بودند بازداشت کرده است.

این بیانیه همزمان با مراسم قبطی‌های مصر به مناسبت "عید پاک" صادر شد.

وزارت کشور مصر در این بیانیه شاخه نظامی گروه اخوان المسلمین را به طرح ریزی در استان‌های "دمیاط"، "البحیرة"، "اسکندریه" و "کفر الشیخ" برای انجام سلسله انفجارها علیه موسسات و سازمان‌های دولتی و مسیحی و شماری از شخصیت‌های عمومی و نیروهی پلیس با هدف ایجاد آشوب و بی ثباتی و فتنه‌ افکنی در مصر متهم کرد.

در این بیانیه آمده است: 13 تن از عناصر تروریستی بازداشت شدند و دو مزرعه در استان‌هاب "البحیرة" و "اسکندریه" مشخص شد که شامل تعدادی از پناهگاهای سری زیرزمینی بود و تروریست‌ها از این دو مزرعه به عنوان محل‌هایی برای ساخت بمب‌های منفجره و جمع آوری سلاح و مهمات استفاده می‌کردند.

قبطی‌ها حدود 10 درصد از ساکنان مصر که 92 میلیون تنجمعیت دارد، تشکیل می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی