English

انتقاد گزارشگران بدون مرز از فضای سیاسی ترکیه در آستانه همه پرسی

گزارشگران بدون مرز از فضای سیاسی موجود در ترکیه در آستانه برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی در این کشور انتقاد کرد.

انتقاد گزارشگران بدون مرز از فضای سیاسی ترکیه در آستانه همه پرسی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آلمان، در آستانه‌ برگزاری همه‌پرسی تغییر قانون اساسی در ترکیه سازمان گزارشگران بدون مرز از عدم آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها در این کشور انتقاد کرده و عنوان داشت: گستره‌ فعالیت نیروهای مخالف با تغییر قانون به‌دلیل ایجاد فضای رعب و وحشت به‌گونه‌ای چشم‌گیر محدود شده است.

«کریستین میهر» مدیر سازمان یادشده در نشستی رسانه‌ای در این رابطه گفت: جلوگیری از انتشار بسیاری از روزنامه‌ها و ممنوع ‌کردن رسانه‌های مخالف، همچنین تحت فشار قراردادن روزنامه‌نگاران منتقد، باعث محدودشدن فضای آزاد برای چالشی دموکراتیک شده است.

به نظر کریستین میهر هنگامی که شهروندان از امکان رویارویی با نظرات و دیدگاه‌های گوناگون محروم شوند، نمی‌توانند تصمیمی بر اساس تنوع اطلاعات اتخاذ کنند.

او با اشاره به ممنوع‌شدن 150 رسانه در ماه‌های اخیر که به بهانه‌ی داشتن رابطه با سازمان‌های تروریستی صورت گرفته، یادآوری کرد که این امر در صورت پیروزی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، به اعتبار آرای موافق او خدشه وارد می‌آورد.

همه پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه که به موجب آن سیستم حکومتی در این کشور تغییر کرده و رئیس جمهور از اختیارات بیشتری برخوردار می شود فردا یکشنبه در این کشور برگزار می شود.

جدیدترین نظرسنجی انجام شده در ترکیه در مورد همه پرسی اصلاحات قانون اساسی حکایت از آن دارد که 51 درصد از مردم این کشور از تغییرات مورد نظر دولت در خصوص قانون اساسی حمایت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه