English

نتایج نظرسنجی ها؛

انتخابات فرانسه غیرقابل پیش بینی است

در حالی که 9 روز تا برگزاری انتخابات فرانسه باقی مانده، رقابت میان نامزدها سخت تر شده است.

انتخابات فرانسه غیرقابل پیش بینی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، آخرین نظرسنجی ها حاکی از آن است که احتمال دارد مارین لوپن نامزد راست افراطی به همراه «ژان لوک ملانشون» به دور بعد انتخابات راه یابند. این در حالی است که پیش از این، صحبتها حاکی از راهیابی «امانوئل ماکرون» و «مارین لوپن» به دور بعد بود.

ناظران انتخابات اخیر ریاست جمهوری فرانسه، این انتخابات را غیرقابل پیش بینی ترین انتخابات تاریخ مدرن فرانسه ارزیابی کرده اند زیرا عدم موفقیت برنامه اقتصادی دولت سوسیالیست این کشور، مردم را به سوی احزاب خُرد سوق داده است.

نظرخواهی که شرکت Ipsos-Sopra Sterna انجام داده است، نشان می دهد امانوئل ماکرون نامزد مستقل میانه رو و مارین لوپن در دور اول انتخابات هر کدام 22 درصد آرا را کسب می کنند. این در حالی است که ملانشن و فرانسوا فیون محافظه کار به ترتیب 20 و 19 درصد از آرا را به دست می آورند.

نظرسنجی ها نشان می دهند اگر ماکرون بتواند به دور بعد راه پیدا کند، به آسانی برنده انتخابات خواهد شد. اما نکته تعجب برانگیز در روزهای اخیر این است که ملانشون توانسته نظر بسیاری از رأی دهندگان مردد را به خود جلب کند. این نامزد سوسیالیست که سابقا طرفدار نظریات تروتسکی بوده خواهان خروج فرانسه از ناتو و در صورت امکان، از اتحادیه اروپا است.

در حال حاضر، محتمل ترین نتیجه، صعود مارین لوپن و امانوئل ماکرون به دور بعدی رأی گیری است. اما فاصله کم نامزدها نشان می دهد که احتمال رقم خوردن هرگونه نتیجه ای وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه