English

تحسین «ترامپ» از پرتاب بمب غیرهسته‌ای ارتش آمریکا به شرق افغانستان

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تحسین ارتش کشورش گفت: ماموریت پرتاب بمب غیرهسته‌ای برای نابودی به تونل‌های داعش در شرق افغانستان بسیار موفقیت‌آمیز بود.

تحسین «ترامپ» از پرتاب بمب غیرهسته‌ای ارتش آمریکا به شرق افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پس از پرتاب بزرگ‌ترین بمب غیرهسته‌ای آمریکا در شرق افغانستان در نشستی مطبوعاتی در واشنگتن این ماموریت را با هدف تخریب مواضع داعش، بسیار موفقیت آمیز خواند.

بر پایه این خبر به نقل از «رادیو آزادی»، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری خود گفت: به این مردمان بسیار، بسیار افتخار می‌کنم، در واقع این یک ماموریت موفق دیگر بود، ما به ارتش خود بسیار افتخار می‌کنیم همانگونه که به حاضرین در این اتاق افتخار می‌کنیم، به نیروهای نظامی خود خیلی افتخار می‌کنیم. این یک ماموریت بسیار موفق بود.

وی ادامه داد: ما بهترین ارتش جهان را داریم و آن‌ها مانند همیشه وظیفه خود را انجام داده‌اند، ما به آن‌ها صلاحیت کامل دادیم و این کاریست که آن‌ها انجام می‌دهند اگر شما به هشت هفته گذشته نگاه کنید و آن را با کاری که در هشت سال گذشته انجام شده مقایسه کنید یک تغییر قابل ملاحظه را مشاهده می‌کنید.

ترامپ تصریح کرد: نیروهای مسلح آمریکا خارق‌العاده و بهترین هستند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا وی صلاحیت صدور اجازه برای پرتاب بمب را دارد، گفت: این وظیفه من است که به نیروهای نظامی آمریکا اجازه چنین کاری بدهم.

ارتش آمریکا برای نخستین بار از بزرگ‌ترین بمب غیرهسته‌ای خود برای بمباران تونل‌های داعش در افغانستان استفاده کرد.

این حمله در ولسوالی اچین، در ننگرهار، و در ساعت 7 عصر به وقت محلی انجام شد.

در حالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از این پرتاب بمب که مادر بمب‌ها نامیده می‌شود، استقبال کرده که هنوز رویکرد خاصی را درباره افغانستان اعلام نکرده است.

تاکنون آمارمشخصی از تلفات این حمله هوایی در دسترس نیست اما مقامات افغان می‌گویند این حادثه تلفات غیرنظامی نداشته و 36 نفر از اعضای وابسته به داعش کشته شدند.

برخی منابع افغان نیز می‌گویند که در این حمله 92 عضو گروه داعش کشته شده‌اند.

با این حال با توجه به قدرت دو کیلومتری تخریب بمب آمریکا و جمعیت 100 هزار نفری در اچین، احتمال تلفات بالای غیرنظامیان وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه