English

توکیو از درگیری نظامی میان دو کره در بیم است

سرویس بین الملل - ژاپن در حال بررسی راهکارهایی است که در صورت وقوع جنگ میان آمریکا و کره شمالی و متشنج شدن شبه جزیره کره، اتباع خود را از کره جنوبی خارج کند.

توکیو از درگیری نظامی میان دو کره در بیم است

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رسانه های ژاپن،  مقامات این کشور بر این باورند که در صورت بروز هر جنگی، کره شمالی به طور حتم خاک کره جنوبی را نیز هدف قرار خواهد داد و اصلی ترین قربانی هر گونه درگیری نظامی در شبه جزیره کره، کره جنوبی و مردم این کشور خواهند بود.

شورای امنیت ملی ژاپن در پی تشدید مناقشات لفظی میان آمریکا و کره شمالی، با تشکیل نشستی از دولت خواست راهکارهایش را برای خارج کردن نزدیک به ۶۰ هزار شهروند ژاپنی از کره جنوبی در صورت بروز بحران ارائه کند.

روزنامه «ژاپن تودی» روز شنبه در گزارشی نوشت: مساله امنیت شهروندان ژاپنی در جریان یک جنگ و هر گونه مناقشه نظامی در شبه جزیره کره اهمیت زیادی برای دولت دارد.

بخصوص آنکه کره شمالی اعلام کرده است انجام ششمین آزمایش هسته ای این کشور بستگی به تصمیم رهبر این کشور دارد و آمریکا هم گفته است اگر علائمی مبنی بر انجام این آزمایش مشاهده کند فورا دست به حمله پیشدستانه خواهد زد.

گزارش ها حاکی است که در صورت بروز جنگ، دولت ژاپن فورا کشتی ها، هواپیماهای مسافربری و سپس هواپیماهای نظامی و ناوهایش را برای خارج کردن اتباع این کشور به کره جنوبی اعزام خواهد کرد.

با این وصف شورای امنیت ملی و منابع آگاه در ژاپن تاکید کرده اند که به دلیل حساس بودن مسایل امنیتی قادر به افشای همه طرح های خود برای خروج شهروندان ژاپنی از کره جنوبی نیستند.

دولت ژاپن اعلام کرده است که در حال رایزنی نزدیک با دولت های آمریکا و کره جنوبی در باره کره شمالی است اما یوشیهیدا سوگا سخنگوی دولت گفت که حق ندارد جزییات را فاش کند.

در کنار همه این رویدادها پارلمان ژاپن دیروز (پنجشنبه) پیمانی را تصویب کرد که به این کشور امکان می دهد کمک های نظامی بیشتری از جمله تجهیزات و مهمات در اختیار نظامیان آمریکایی و ارتش این کشور قرار دهد.

این کمک ها شامل تجهیزات، مهمات، مواد غذایی و سوخت می شود که البته تامین آن برای ارتش آمریکا زمانی است که ژاپن هم مورد حمله مستقیم قرار گرفته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه