English

بشار اسد: حمله خان شیخون صد در صد ساختگی بود/ با تحقیقات بی‌طرفانه موافقیم

رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد که این کشور می‌تواند اجازه انجام تحقیقات بین المللی درباره حمله خان شیخون را بدهد به این شرط که این تحقیقات جانبدارانه نباشد.

بشار اسد: حمله خان شیخون صد در صد ساختگی بود/ با تحقیقات بی‌طرفانه موافقیم

به گزارش خبرگزاری موج، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: ما طی روزهای گذشته با روس‌ها صحبت کردیم و با آن‌ها برای انجام تحقیقات بین المللی همکاری می‌کنیم اما این تحقیقات باید شفاف باشد. ما می‌توانیم اجازه انجام تحقیقات بین المللی درباره حمله خان شیخون را بدهیم به شرط اینکه جانبدارانه نباشد و زمانی که اطمینان حاصل کنیم که کشورهای بی طرف در این تحقیقات شرکت می‌کنند تا از این مسئله برای تحقق اهداف سیاسی استفاده نشود.

اسد گفت: قدرت و نیروی ارتش سوریه از حمله واشنگتن به استان حمص تأثیر نپذیرفت. ما از زمان آن حمله عملیات علیه تروریست‌ها در سایر مناطق سوریه را متوقف نکرده‌ایم. قدرت ما برای حمله به تروریست‌ها از حمله آمریکا تأثیر نپذیرفت.

بشار اسد گفت: غرب و آمریکا با تروریست‌ها همدست هستند و داستان مربوط به حمله شیمیایی در خان شیخون را درست کردند تا بهانه‌ای برای انجام عملیاتشان در سوریه باشد. حمله شیمیایی خان شیخون از نظر ما صد در صد ساختگی است. حمله آمریکا دلیل حمله شیمیایی در خان شیخون نبود. ما هیچ گونه سلاح شیمیایی در اختیار نداریم و در سال 2013 تسلیحات شیمیایی خود را امحا کردیم.

وی گفت: آمریکا از چند سال پیش به حمایت از تروریست‌ها در سوریه از جمله داعش و جبهه النصره می‌پردازد. ما از تمامی کسانی حمایت می‌کنیم که به دنبال آزادی شهرها و مناطقمان از دست تروریست‌ها باشند.

بشار اسد تأکید کرد: روند سیاسی در ژنو تا به این لحظه فعال نبوده و دلیل آن این است که آمریکا در رسیدن به راهکار سیاسی جدی نیست. آن‌ها می‌خواهند از این روند به عنوان سرپوشی برای تروریست‌ها استفاده کرده یا از این طریق آنچه را که نتوانستند در میدان جنگ محقق کنند در اینجا به دست آورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه