English

مخالفت بغداد با فعالیت کمیته حقیقت‌یاب سلاح‌های شیمیایی در عراق

سفیر عراق در روسیه اعلام کرد که بغداد با پیشنهاد مسکو و پکن در مورد گسترش دامنه فعالیت کمیته حقیقت‌یاب در خصوص حملات شیمیایی در عراق مخالف است.

مخالفت بغداد با فعالیت کمیته حقیقت‌یاب سلاح‌های شیمیایی در عراق

به گزارش خبرگزاری موج، عراق از مخالفت خود با تحقیق در مورد حملات شیمیایی در این کشور خبر داد.

حیدر منصور هادی العذاری، سفیر عراق در روسیه طی گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که بغداد پیشنهاد روسیه و چین در خصوص گسترش دامنه فعالیت کمیته حقیقت‌یاب به عراق در کنار سوریه را رد می‌کند.

وی تصریح کرد:‌ عراق مخالف این پیشنهاد است؛ چرا که حوادثی که در عراق رخ می‌دهد با آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد، متفاوت است.

سفیر عراق در روسیه در ادامه افزود، کشورش با تحقیق در مورد حملات شیمیایی  نیست ولی با گسترش فعالیت کمیته به عراق مخالف است. در سوریه اتهام‌هایی بین دولت و مخالفان وجود دارد ولی در عراق همه اتهام‌ها متوجه گروه تروریستی داعش بوده  و کسی جرأت نمی‌کند دولت عراق را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی کند.

هادی العذاری در مورد حملات شیمیایی در عراق نیز گفت که بغداد بارها اعلام کرده است که هیچ گونه سند و دلیلی مبنی بر به کارگیری از سلاح‌ شیمیایی در دست ندارد و اگر کسی سند و مدرکی دارد به دولت عراق ارائه کند.

وی افزود:‌ما از سفیر روسیه در عراق طی دیداری که در وزارت خارجه عراق داشت، خواستیم روسیه اتهام‌های خود علیه داعش در خصوص استفاده این گروه تروریستی از سلاح های شیمیایی را با دلایل قاطع اثبات کند.

جمعه گذشته (18 فروردین) پس از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه که به بهانه استفاده دمشق از سلاح شیمیایی علیه مخالفان خود صورت گرفت، روابط مسکو و واشنگتن متشنج شد.

روسیه، ایران و چین اقدام آمریکا را محکوم کردند و خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای شناسایی عاملان اصلی این حمله شیمیایی شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه