English

همزمان با سفر تیلرسون به مسکو؛

نگرانی روسیه از حمله احتمالی آمریکا به کره شمالی

روسیه گفته امیدوار است مذاکرات قریب‌الوقوع در مسکو با وزیر خارجه آمریکا موثر واقع شود اما اعلام کرده به شدت نگران این است که آمریکا تصمیم بگیرد دست به حمله یکجانبه علیه کره شمالی بزند.

نگرانی روسیه از حمله احتمالی آمریکا به کره شمالی

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی یکی از مشکلات اصلی در سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست و تاکنون پنج بار دست به آزمایش اتمی زده است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در نخستین سفر خود به مسکو در قالب وزیر خارجه ایالات متحده امروز (چهارشنبه) با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار می‌کند. این دیدار در برهه‌ای از زمان صورت می‌گیرد که روابط میان مسکو و واشنگتن آنچنان که باید خوب نیست.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای پیش از سفر تیلرسون اعلام کرد که به شدت نگران بسیاری از بخش‌های سیاست خارجی آمریکا به ویژه در قبال لیبی، یمن و سوریه است و ادامه داد، نگرانی عمیق روسیه در قبال سیاست‌های آمریکا در قبال کره شمالی است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ما واقعا نگران این هستیم که آمریکا به دنبال حمله احتمالی به کره شمالی باشد چون درباره احتمال یک سناریوی نظامی یکجانبه علیه این کشور سخن به میان آورده است.

روز سه شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری برای دومین بار اعلام کرد در صورت عدم همکاری چین آمریکا به تنهایی مساله کره شمالی را حل می‌کند.

روسیه حملات هوایی آمریکا علیه سوریه را به شدت محکوم کرده و آنها را یک حمله غیرقانونی علیه یک کشور مستقل دانسته است.

همچنین نگرانی زیادی در مسکو وجود دارد که ترامپ از زور برای دستیابی به اهداف سیاست خارجی خود استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه