English

مقامات امنیتی افغان خبر دادند

حضور نظامیان روسی در مرکز افغانستان

در حالی که روسیه اتهامات مقامات افغان درباره کمک به طالبان را رد کرده است در تازه‌ترین مورد برخی مقامات محلی افغان از حضور نظامیان روسی در مرکز این کشور خبر داده‌اند.

حضور نظامیان روسی در مرکز افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج، فرمانده پلیس ولایت ارزگان اعلام کرد که گزارش‌های تایید نشده از حضور شماری از نظامیان روسی در مناطق مرکزی این ولایت دریافت کرده است.

«غلام‌فاروق سنگری» فرمانده پلیس ولایت ارزگان به «صدای‌آمریکا» گفت که بر اساس گزارش‌های امنیتی 11 نظامی روس‌ در لباس پزشکان که از سوی طالبان محافظت می‌شدند همراه با یک مترجم در شهرستان «گیزاب» ولایت ارزگان دیده شده‌اند.

وی افزود: بر اساس این گزارش دو افسر زن و 9 نظامی مرد دیگر در منطقه «سراب» شهرستان گیزاب دیده شده‌اند.

فرمانده پلیس ولایت ارزگان گفت: این افسران روسی به منظور سربازگیری برای طالبان و آموزش مین‌گذاری در این ولایت آمده‌اند.

«حاجی عبدالباری»، متنفذ قومی در این ولایت می‌گوید که مشاوران نظامی روس در مناطق مختلف ولایت ارزگان، از جمله دوبار در نزدیکی شهر «ترینکوت» دیده شده‌اند.

برخی از مقامات افغان و نمایندگان پارلمان در چند ماه اخیر مسکو را همواره به حمایت از طالبان متهم کرده است و بارها از فعالیت نظامی روس‌ها به نفع طالبان در ولایت‌های ناامن افغانستان هشدار داده‌اند، اما این اتهامات پس از دیدار هیئت نظامی این کشور از وزیرستان بار دیگر اوج گرفت.

چند روز قبل سفارت روسیه در کابل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی از سیاستمداران افغان بر اساس شایعات به خود اجازه می‌دهند تا روسیه را متهم به حمایت از تروریسم و مخالفان مسلح دولت کنند، اما معاون پارلمان افغانستان در واکنش به این بیانیه تصریح کرد که در صورت لزوم پارلمان شواهد و مدارک برای اثبات ادعای خود ارائه خواهد کرد.

با این حال «خیرالله آزاد» معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان به «رادیوآزادی» گفته که ادعاهای مطرح شده مبنی بر حمایت روسیه از طالبان، نظر شخصی این افراد محسوب می‌شود و از موضع رسمی حکومت نمایندگی نمی‌کند.

خیرالله آزاد تصریح کرد که افراد و اشخاص آزاد هستند تا اظهار نظر کنند اما این اظهارات به هیچ عنوان از موضع حکومت افغانستان نمایندگی نمی‌کند در صورتیکه نگرانی از رابطه روسیه و طالبان به وجود آید از سوی وزارت خارجه افغانستان مطرح خواهد شد.

به هر حال چند روز قبل نیز برخی از منابع امنیتی افغان در شرق افغانستان مدعی شدند که هیئت نظامی روسیه به ریاست معاون رئیس ستاد ارتش این کشور، اعضای حقانی و ژنرال‌های پاکستان با ورود به خاک افغانستان از پایگاه‌های آموزشی طالبان دیدار کرده است، که به شدت از سوی وزارت خارجه روسیه رد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه