English

یونیسف به دنبال آزادی کودکان روهینجایی در بند ارتش میانمار

یکی از مقام‌های ارشد صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) گفته که این سازمان به دنبال آزادی تمامی کودکان روهینجیایی در بند ارتش میانمار است.

یونیسف به دنبال آزادی کودکان روهینجایی در بند ارتش میانمار

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، کودکان روهینجایی تا سن ۱۰ سال در میان صدها مسلمان روهینجایی هستند که به اتهام همکاری با شبه نظامیان توسط ارتش میانمار دستگیر شدند.

۱۳ نوجوان نیز در میان ۴۰۰ روهینجایی هستند که از نهم اکتبر ۲۰۱۶ دستگیر شدند؛ زمانی که به سه پست مرزی پلیس در راخین حمله شند.

این حملات توسط گروهی ناشناس از شبه نظامین صورت گرفته است.

برتنارد بینوال، نماینده یونیسف در میانمار گفت: این مساله در نشست‌های عالی رتبه مورد بررسی قرار گرفته و یونیسف بر این باور است که باید این روند با مقام‌های دولت میانمار هر چه سریع‌تر به بحث گذاشته شود و آنها باید کودکان و نوجوانان روهینجایی را که در بند ارتش میانمار هستند، آزاد کنند.

در گزارش اوایل سال جاری میلادی سازمان ملل آمده بود که مقام‌های امنیتی میانمار دست به کشتار گسترده و تجاوز گروهی علیه مسلمانان روهینجایی زدند و این اقدامات در جریان کمپین مقابله با اقدامات شبه نظامی گرایانه در راخین صورت گرفته است.

ارتش میانمار دست داشتن در چنین اقداماتی را رد کرده است.

براساس قوانین محلی میانمار، کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۲ ساله در این کشور اگر آنقدر بالغ باشند که بتوانند درک درستی از پیامدهای اقدامات خود داشته باشند، مجرم شناخته می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه