English

در خواست دو سناتور از ترامپ برای لغو قرارداد بویینگ

مارکو روبییو و پیتر روسکام سناتورهایی هستند که طی یک نامه از ترامپ خواسته‌اند فروش هواپیماهای بویینگ به ایران را با ادعای استفاده از این هواپیماها در اقدامات غیرقانونی متوقف کند.

در خواست دو سناتور از ترامپ برای لغو قرارداد بویینگ

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک در متن این نامه که توسط مارکو روبییو سناتور ایالت فلوریدا و پیتر روسکام سناتور ایالت ایلیونز تهیه شده آمده است: ما از شما ( ترامپ ) می‌خواهیم تا مجوزهای کنونی و آتی فروش هواپیما به شرکت‌های هواییمایی ایرانی را تا زمانی که دولت شما یک بررسی جامع در نقش این هواپیما در حمایت از اقدامات غیرقانونی ایران انجام دهد تعلیق شود.

این دو سناتور به توافق اخیر بویینگ با شرکت هواپیمایی آسمان  و نیز قراردادهای بویینگ و ایرباس با ایران در ماه دسامبر برای فروش صدها هواپیما به ایران ایر اشاره کردند.

در این نامه هم‌چنین آمده است : نگرانی‌هایی وجود دارد که ممکن است از این هواپیماها برای انتقال نیروها و تجهیزات نظامی به خصوص برای حزب الله استفاده شود.

 ۱۵ فروردین ماه شرکت هواپیمایی آسمان توانست تا به عنوان دومین ایرلاین ایرانی پس از « ایران ایر» به قرارداد خرید هواپیما با شرکت بویینگ دست یابد؛ بنابر اعلام مدیرعامل شرکت آسمان طبق این قرارداد ۶۰ فروند هواپیمایی بویینگ ۷۳۷ به این شرکت فروخته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه