English

آدمیرال ارشد آمریکا و ناتو: فعالیت دریایی روسیه در اروپا از دوران جنگ سرد فراتر رفته است

افسر نظامی ارشد آمریکا و ناتو گفت،‌ فعالیت‌های دریایی اخیر روسیه در اروپا از سطوحی که در دوران جنگ سرد دیده شده، فراتر رفته است. او نگران است که ماهیت اصلی استقرار این نیروها در نهایت به "جدایی و انحراف" ائتلاف ترانس - آتلانتیک بینجامد.

آدمیرال ارشد آمریکا و ناتو: فعالیت دریایی روسیه در اروپا از دوران جنگ سرد فراتر رفته است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، آدمیرال "میشل هوارد" که ریاست فرماندهی نیروهای مشترک متحدین ناتو در ناپل و فرماندهی نیروهای دریایی آمریکا در اروپا و آفریقا را بر عهده دارد، گفت: روسیه به طور حتم تحرکات دریایی خود را طی سال‌های اخیر افزایش داده است. این در حالی است که اندازه نیروی دریایی آن به نسبت دوره جنگ سرد کاهش داشته است.

آدمیرال هوارد شنبه در یک کنفرانس دفاع موشکی به رویترز گفت: ما شاهد فعالیتی هستیم که قبلا در دوران اتحاد جماهیر شوروی ندیده بودیم. این تحرکات بی‌سابقه است.

این مقام به طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها از جمله استقرار ناو هواپیمابر کوزنتسوف روسیه در آب‌های مدیترانه، افزایش گشت‌زنی در شمال اقیانوس اطلس و منطقه قطب، استقرار چشمگیر زیر دریایی‌ها خارج از منطقه و تحرک زیر دریایی‌ها در دریای سیاه اشاره کرد.

اظهارات این مقام در بحبوحه تشدید بی‌سابقه تنش‌ها میان روسیه و ایالات متحده مطرح می‌شود. این تنش‌ها خصوصا پس از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه بالا گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه