English

کره‌جنوبی احتمال حمله پیشگیرانه آمریکا به کره شمالی را کم اهمیت جلوه داد

کره جنوبی امروز (دوشنبه) ضمن کم اهمیت جلوه دادن احتمال حمله پیشگیرانه آمریکا به کره شمالی، تاکید کرد، سئول قصد دارد مساله اتمی پیونگ‌یانگ را به صورت صلح‌آمیز حل کند و واشنگتن نیز از این موضع حمایت می‌کند.

کره‌جنوبی احتمال حمله پیشگیرانه آمریکا به کره شمالی را کم اهمیت جلوه داد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزار یونهاپ، لی داک-هنگ، سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی درخصوص دورنمای حمله پیشگیرانه آمریکا به پیونگ‌یانگ در کنفرانسی خبری گفت: اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: آمریکا اعلام کرده که از سیاست کره جنوبی نسبت به کره شمالی حمایت می‌کند و دولت ما قصد دارد تا تمامی مشکلات را به صورت صلح‌آمیز حل کند. بسیار مهم است که با حل عاقلانه مسائل موشکی و تسلیحات اتمی کره شمالی صلح و ثبات را در شبه‌جزیره کره حفظ کنیم. دولت سئول برای پایان دادن به مشکل با آمریکا و دیگر همسایگان در ارتباط نزدیک است.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، احتمال یک حمله پیشگیرانه علیه کره شمالی به عنوان راهی برای مهار و کنترل برنامه اتمی و موشکی کره شمالی پیشنهاد شده است.

این سخنگو گفت: سیاست کنونی دولت سئول بر اعمال تحریم و فشار علیه کره شمالی به عنوان بخشی از روندی گسترده‌تر برای استفاده از مذاکرات در حل مسائل مربوط به پیونگ‌یانگ معطوف است.

وی افزود: این بدان معنا نیست که این روند منجر به احتمال تنش‌های نظامی و رویارویی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی