English

روسای سابق شین بت:

اسرائیل دچار استبداد تدریجی شده است

دو رییس سابق سرویس اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) در آستانه پنجاهمین سالگرد اشغال اراضی فلسطین از آنچه که حرکت اسرائیل به سمت «استبداد تدریجی» خواندند، انتقاد کردند.

اسرائیل دچار استبداد تدریجی شده است

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روزنامه گاردین، این دو رییس سازمان شین بت به نام‌های آمی آیالون و کارمی گیلون در مصاحبه‌ای هشدار دادند که نظام سیاسی اسرائیل در حال غرق شدن در «استبداد تدریجی» است.

این مصاحبه درحالی انجام شده که قرار است گردهمایی اعتراضی در یک گالری در شهر بیت‌المقدس که از سوی مقام‌های اسرائیل به دلیل میزبانی از گروه افشاگر ارتش رژیم صهیونیستی به نام گروه «شکستن سکوت» تهدید به تعطیلی شده، برگزار شود.

گروه شکستن سکوت یکی از اصلی‌ترین اهداف سرکوب‌گری دولت راست‌گرای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده است.

نتانیاهو در سفر اخیرش به انگلیس از ترزا می نخست وزیر این کشور خواست تا جلوی کمک مالی دولت انگلیس به گروه شکستن سکوت را بگیرد در حالیکه دیپلمات‌ها با تعجب گفتند که یک‌چنین کمک مستقیمی وجود ندارد.

آیالون در گفتگو با گروهی از خبرنگاران گفت: استبداد تدریجی یعنی شما در یک دموکراسی زندگی می‌کنید و به ناگهان می‌فهمید که دیگر این دموکراسی نیست. این چیزی است که در اسرائیل مشهود است. تراژدی این است که موقعی این حقیقت را می‌فهمید که خیلی دیر شده است.

گیلون نیز گفت: اسرائیل به سبب اشغالگری‌اش در حال رفتن به سمت یک فاجعه است.

او گفت: اسرائیل بر اساس ارزش‌های لیبرال دموکراسی که در قانون اساسی نوشته شده ایجاد شده است اما ما دیگر این ارزش‌ها را رعایت نمی‌کنیم. شما می‌توانید تحلیل کنید که در 50 سال گذشته چه اتفاقی برای من افتاده است و می‌بینید که همه چیز در سایه اشغالگری قرار گرفته است. این مساله جامعه ما را تغییر داده است و ما را تبدیل به یک جامعه ناخوشایند کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه