English

حمایت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از تروریسم و حمایت سوریه از دنیای عرب

کشورهای عربی حاشیه که برای سرنگونی نظام‌های عربی از تروریسم حمایت می‌کنند اکنون با پیروزی ارتش سوریه در برابر تروریسم اشک تمساح می ریزند و مدعی هستند که حمله‌های ارتش سوریه کشته شدن غیرنظامیان را به دنبال دارد.

حمایت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از تروریسم و حمایت سوریه از دنیای عرب

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه البناء لبنان، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترکیه برای شهروندان سوریه و عراق اشک تمساح می‌ریزند. آنها بر این باورند که حمله‌های ائتلاف حمله به داعش و حمله‌های ارتش سوریه و عراق و روسیه به عناصر داعش در موصل و الرقه سبب نابودی شهروندان می شود. سوریه تنها کشور عربی است که با دخالت‌های آمریکا در شرق سوریه مخالفت کرد و حضور نیروهای آمریکا را محکوم کرد. این در حالی است که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از حضور نیروهای آمریکا در سوریه حمایت کردند.

هیچ کسی این موضوع را باور نمی‌کند که واشنگتن بدون اطلاع همپیمان خود در کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی از کُردها حمایت کرد. آمریکا از حمایت کردها دو هدف را دنبال می‌کند نخست نابودی دولت سوریه و دوم نابودی خود کُردها. آمریکا هنوز هم طرح تجزیه شرق سوریه به مناطق مختلف را دنبال می‌کند.

عربستان می‌داند که موافقت آمریکا برای آزادساری موصل پیاده سازی طرح آمریکا برای تجزیه عراق را به دنبال دارد. علت این مساله آن است که گروهی از فرماندهان آمریکا و ترکیه به دست اسامه النجیفی معاون رییس جمهوری عراق فرماندهی می شوند. او بر این باور است که حمله های ارتش عراق و آمریکا به داعش کشته شدن اهل تسنن را به دنبال دارد. اسامه النجیفی و اطرافیان او از نظر سیاسی با ترکیه و عربستان هماهنگ هستند.

تروریسم تکفیری هزاران نفر از غیرنظامیان سوریه، عراق، یمن، مصر، صومالی و دیگر کشورها را به خاک و خون کشیده است. این در حالی است که هیچ یک از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ترکیه و آمریکا هیچ گونه انتقادی نکردند. بلکه رسانه های این کشورهای طی سال های گذشته جنایت های گروهای تروریستی را به تصویر کشیدند تا دیگران را به وحشت اندازند.

این کشورها طی سال‌های گذشته برای سقوط نظام‌ها تلاش می‌کردند و از تروریست‌های حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کردند.تروریست‌ها شهروندان را به آتش می‌کشیدند این در شرایطی بود که عربستان، کشورهای عربی و ترکیه با دیده تعجب تنها نظاره گر بود و هیچ تحرکی نمی‌کردند. اکنون در شرایطی که داعش در حال نابودی است این کشورهای برای شهروندان اشک تمساح می‌ریزند.

گروه‌های تروریستی همزمان با نشست ژنو تلاش کردند در مناطق حماه و حومه دمشق و شهر درعا دست به اقدام های تروریستی بزنند. رسانه‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هم به بهانه حمایت از غیرنظامیان تلاش کردند در مسیر ارتش سوریه در مبارزه با داعش سنگ اندازی کنند. کشورهای این مساله را نادیده می‌گیرند که داعش غیر نظامیان را اسیر می‌کند و خود این کشورها هستند که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند. اما تلاش کشورهای عربی نتوانست جلوی پیشروی ارتش سوریه در مبارزه با داعش را بگیرد و ارتش در میان اشک تمساح ریختن کشورهای عربی به نبرد خود در مبارزه با داعش ادامه داد.

ائتلاف ترکیه، عربستان و قطر به ابزارهای دیگری پناه برده‌اند. آنها تبلیغ می‌کنند که سقوط سد الفرات احتمال دارد به مصیبت انسانی منجر شود که به میلیون های شهروند سوریه زیان وارد سازد. آنها نیروهای مبارزه با داعش، کردها و جنگندهای سوریه را متهم کرده‌اند که سد را بمباران کرده است. کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دولت سوریه را به بمباران سد متهم کرده‌اند، این اتهام دروغین است.

به نظر می‌رسد اختلاف کشورهای عربی و ترکیه با آمریکا در این باره راهبردی نیست بلکه اختلافی تاکتیکی است. آمریکا می خواهد با این سیاست خود سبب مهاجرت ساکنان مناطق شرق و مرکزی سوریه شود. این کشور می خواهد آنان را به مراکز زیر کنترل سوریه راهی کند. جالب آن است که آمریکا می خواهد تروریست ها را روانه دره‌ها و بیابان‌ها کند و ارتش سوریه و تروریست‌ها را سرگرم نبرد کند تا از این راهبردی بتواند طرح‌های خود را پیاده سازد و دولت سوریه را تجزیه و دولت مستقل کُردها را برپا سازد.

در برابر، ارتش سوریه به پیشروی‌های خود ادامه می‌دهد و به طرح‌های آمریکا که حتی خوشایند برخی از همپیمانان واشنگتن نیست هیچ توجهی ندارد. ترکیه در شرایطی که اعلام برپایی دولت مستقل کرد در شرق سوریه شود آماده است که به جنگ منطقه ای وارد شود.

عربستان کُردها و ترک ها را تایید نمی‌کند. اما بر این باور است که تحرک کردها به ادامه تنش در سوریه و فرسایش دولت این کشور منجر می شود. این موضوعی است که احتمال نابودی داعش را کندتر می‌کند. زیرا ریاض امیدوار است که با استفاده از تروریسم، عراق، یمن، سوریه را تجزیه کند و مشرق عربی را به طور کامل ویران سازد.

ارتش عربی سوریه با گروه‌های تروریستی مختلف مبارزه می‌کند و جنگ با تروریسم را دفاع از سراسر سرزمین‌های عربی به شمار می‌آورد. کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترکیه برای حمایت از تروریسم دست به فتنه می‌زنند. آنان میان طیف‌های مختلف مردم عراق به اختلاف دامن می‌زنند تا شیرازه این کشور را از هم پاشند. به محض اینکه ارتش عراق در برابر داعش به پیروزی رسید این کشورها اشک تمساخ ریختند و مدعی شدند که اهل تسنن در عراق از حمله‌های شیعیان در خطر هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی