English

کلینتون: تنفر از زنان در نتیجه انتخابات اخیر آمریکا نقش داشت

وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات اخیر این کشور می‌گوید تنفر از زنان نقش مهمی در شکست وی در مقابل دونالد ترامپ ایفا کرده است.

کلینتون: تنفر از زنان در نتیجه انتخابات اخیر آمریکا نقش داشت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون، نامزدها دموکرات‌ها در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا در اولین مصاحبه عمومی خود از زمان شکست شوکه‌کننده‌اش با حضور در نشست زنان در جهان در این باره توضیح داد: گمان نمی‌کنم که برای شکستم در مقابل ترامپ تنها یک پاسخ وجود داشته باشد. اما به طور قطع تنفر از زنان در این شکست نقشی ایفا کرده است و این مساله‌ای است که باید به آن اعتراف کنم.

کلینتون در حالی که اظهاراتش با تحسین و تشویق حضار روبرو می‌شد، ادامه داد: گمان می‌کنم این انتخابات درگیری حقیقی میان کسانی بود که از تغییر استقبال کرده و آن را هیجان‌انگیز می‌دانستند با کسانی که تغییر آنها را نگران می‌کرد و تهدیدی برای آنها محسوب می‌شد.

وی افزود: این مساله که برای اولین بار رییس‌جمهور آمریکا یک زن باشد نیز موضوعی است که به اعتقاد من برخی از جمله زنان را به چالش کشاند.

در حالی‌ که کلینتون در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا توانست رای عمومی را به خود جلب کند آرای الکترال را به تاجری که هرگز سابقه حضور در دفاتر دولتی را نداشت واگذار کرد؛ تاجری که به نظر می‌رسد ساختار سیاسی آمریکا و جهان را بر هم می‌زند.

وزیر خارجه سابق آمریکا که سال‌ها رویای تبدیل شدن به اولین بانوی رییس‌جمهور این کشور را در سر می‌پروراند اذعان می‌کند که پس از شکست در مقابل ترامپ شرایط "بسیار بسیار دشواری" تجربه کرده است.

در این میان ادعای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا نیز مطرح می‌شود؛ مساله‌ای که بر اساس آن مسکو از دونالد ترامپ حمایت کرده و تلاش کرده با مداخله در انتخابات به پیروزی وی کمک کند. این موضوع همچنان از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا مورد بررسی است.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا در ادامه سخنرانی طولانی خود همچنین به مساله سوریه و حمله شیمیایی اخیر در این کشور پرداخت و تاکید کرد: آمریکا باید فرودگاه‌های سوریه را از بین ببرد.

وی در توصیف بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه، عنوان کرد: من واقعا معتقدم که ما باید فرودگاه‌های سوریه را از بین ببریم و "مانع از توانایی اسد در استفاده از این فرودگاه‌ها برای بمباران مردم بیگناه شویم."

وی همچنین از ادعای مداخله روسیه و تلاش آن برای پیروزی ترامپ در انتخابات انتقاد و آن را اقدامی "متجاوزانه" توصیف کرد و همزمان هشدار داد که مسکو این توانایی را دارد که در تمامی انتخابات‌ها مداخله کند و تعهد فراحزبی مانع از تکرار چنین اتفاقی خواهد شد.

این سیاستمدار 69 ساله اکنون به آرامی در حال خروج از فضای پس از انتخابات و برگزاری سخنرانی‌های متعدد است که طی آن جوانان و زنان را به مداخله بیشتر در فضای سیاسی تشویق می‌کند.

کلینتون در ادامه به انتقاد از اقدامات دولت ترامپ پرداخت و در این باره گفت: اقداماتی که طی این دولت در حال انجام است بسیاری از رنج‌های عمومی و مردمی را افزایش می‌دهد و من به عنوان یک فرد هیچ مشکلی ندارم اما به عنوان یک آمریکایی بسیار نگرانم.

وی در پاسخ به برخی سوالات درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای تلاش مجدد جهت ورود به کاخ سفید دارد، توضیح داد: در حال حاضر من تنها روی انجام کارهایی که گمان می‌کنم می‌تواند تغییری ایجاد کند متمرکز هستم. کارهایی مانند حمایت از جوانان و تلاش برای جذب زنان جهت فعالیت در فضای سیاسی و بسیار در تلاشم که بتوانم به دموکرات‌ها برای بازگشت به کنگره کمک کنم. اکنون من به دنبال انجام کارهای جالب و هیجان‌انگیزم و گمان نمی‌کنم که تلاش برای رسیدن به کاخ سفید از جمله این مسائل محسوب شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه