English

رئیس شرکت کره ای سامسونگ مقابل دادگاه

سرویس بین الملل- محاکمه «لی جائه یونگ» رئیس اجرایی شرکت بزرگ بین‌المللی سامسونگ کره جنوبی در ارتباط با پرونده بزرگ فساد مالی این کشور در جریان است و در صورت گناهکار شناخته شدن، به ۲۰ سال زندان محکوم می شود.

رئیس شرکت کره ای سامسونگ مقابل دادگاه

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رسانه های کره جنوبی،  از او به عنوان وارث این شرکت بنام جهانی یاد می شود که بزرگترین سازنده تلفن های هوشمند دنیا نیز هست.

پرونده «لی» به بحران سیاسی و اقتصادی کره جنوبی گره خورده است که باعث شد «پارک گئون هی» رئیس جمهوری سابق کره جنوبی نیز از سوی پارلمان استیضاح شده و با رای دادگاه قانون اساسی برکنار شود.

بازجویی از خانم «پارک» نیز که در زندان بسر می برد در جریان است و اگر موضع تبانی اقتصادی و سیاسی او محرز شود، وی هم به ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

رئیس سامسونگ با اتهامات فراوانی روبروست اما مهمترین آن دادن رشوه به یکی از بنیادهایی است که تحت مدیریت خانم «چوی سون سیل» دوست «پارک» فعالیت داشت.

«چون» که کانون این رسوایی به حساب می آید بدون داشتن منصب رسمی و به دلیل رابطه با رئیس جمهور وقت به نهاد ریاست جمهوری رفت و آمد می کرد.

او دستکم مدیریت دو شرکت فرهنگی و ورزشی را بر عهده داشت که گفته می شود نزدیک به ۳۶ میلیون دلار رشوه از سامسونگ تحت لابی رئیس جمهور پیشین گرفته است.

اتهاماتی چون سند سازی، دادن رشوه و تبانی در مسایل اقتصادی و سیاسی کشور می تواند بر اساس گزارش رسانه های کره ای برای رئیس اجرایی سامسونگ دو دهه زندان به همراه داشته باشد.

مدتی قبل یک دادگاه در کره جنوبی دستور دستگیری رئیس اجرایی و معاون شرکت بزرگ بین المللی سامسونگ را صادر کرده بود.

«لی جائه یونگ» تنها فرزند پسر «لی کان هی» رئیس اصلی شرکت سامسونگ می باشد که به اتهام فساد مالی و مرتبط بودن با پرونده فساد در نهاد ریاست جمهوری و پرداخت رشوه دستگیر شده است.

سامسونگ یکی از اصلی ترین متهمانی است که دادستانی کره جنوبی اعتقاد دارد با «پارک گئون هی» رئیس جمهور برکنار شده این کشور تبانی های مالی داشته است.

«لی» رئیس اجرایی سامسونگ که ۴۸ سال دارد و از نسل سوم روسای این شرکت بنام جهان می باشد، متهم است که در نقل و انتقالات مالی مرتبط با شرکت های زیر مجموعه خانم «چوی» دست داشته و در این کار با رئیس جمهور هم تبانی کرده است.

جزییات زیادی در باره این پرونده منتشر نشده است اما پیشتر خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده بود که ۶۵ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار از سوی شرکت های بزرگ کره ای از جمله سامسونگ و هیوندا به شرکت های تحت اداره خانم «چوی» واریز شده است.

گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی حاکی است که دستگیری یک مقام ارشد و میلیاردر کره ای به اتهام پرداخت دستکم ۳۶ میلیون دلار رشوه به رئیس جمهور و شخص «چوی» برای دستیابی به امتیازات خاص می تواند آثار مخربی برای سامسونگ داشته باشد و به چهره این شرکت در عرصه بین المللی لطمه بزند.

برخی بر این باورند که حکم دادگاه محلی سئول برای دستگیری وی محکی برای برخورد نظام قضایی کشور با ثروتمندان محسوب می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی