English

جان کری از اقدام نظامی آمریکا در سوریه حمایت کرد

وزیر خارجه سابق آمریکا از اقدام رئیس‌جمهور جدید کشورش در حمله به سوریه حمایت کرده است.

جان کری از اقدام نظامی آمریکا در سوریه حمایت کرد

به گزارش خبرگزاری موج بنا به گفته برخی منابع آگاه، وزیر خارجه سابق آمریکا کاملاً حامی طرح «دونالد ترامپ» برای حمله به سوریه است.

پایگاه تحلیلی «پولتیکو» در گزارشی نوشت، مسئله‌ای که سالها، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را عذاب می‌داد، این بود: آیا ما باید به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه حمله کنیم یا خیر.

این پایگاه تحلیلی سپس با مطرح کردن این سؤال نوشت، در دوران ریاست‌جمهوری اوباما، پاسخ این سؤال همیشه «خیر» بود. اما کمتر از سه ماه از آغاز به کار دولت جدید آمریکا طول کشید که «دونالد ترامپ» به این سؤال پاسخ «آری» بدهد.

«جین هرمان» نماینده سابق دموکرات ایالت کالیفرنیا که در حال حاضر مدیر اندیشکده «مرکز ویلسون» است، در خصوص حمله به سوریه گفت: «اوباما می‌بایست چهار سال پیش زمانیکه مشکل ساده‌تر بود، چنین کاری را می‌کرد. تاریخ به تندی از او یاد خواهد کرد زیرا او چنین نکرد».

یک منبع آگاه درباره حمایت کری از اقدام نظامی در سوریه گفت: «یکی از طرفداران طولانی مدت اقدام نظامی علیه اسد، جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا است که کاملاً از حمله ترامپ (به سوریه) حمایت می‌کند و خشنود است که چنین چیزی خیلی سریع رخ داده است».

این منبع ادامه داد که کری منتظر حملات بیشتر به سوریه است و «معتقد است که اگر (این حملات) به درستی و شفاف انجام گیرد، می‌تواند به کانال دیپلماتیک نیرویی دوباره بخشد».

طبق این گزارش، حمله ترامپ به پایگاه هوایی سوریه، موجب برانگیخته شدن احساسات متناقض در میان مقامات دولت اوباما شد به طوریکه برخثی از آنها سیاست خارجی ترامپ را تحسین کردند و برخی دیگر تصریح کردند که ترامپ به میراث اوباما حمله کرد.

«ایلان گلدنبرگ» که بعنوان مقام ارشد مسائل خاورمیانه در وزارت خارجه و پنتاگون در دوران ریاست‌جمهوری اوباما فعالیت داشت، در این خصوص گفت: «آرزو می‌کردم که می‌توانستیم یک فرد تهاجمی‌تر از اوباما داشته باشیم اما مطمئن نیستم که ترامپ آن فرد مورد نظر باشد».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه