English

هشدار دولت استرالیا درباره احتمال حمله ترویستی در سالگرد گالیپولی

وزیر خارجه استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد اطلاعاتی وجود دارد که در هنگام برگزاری مراسم بزرگداشت نبرد گالیپولی در ترکیه که صدها نفر از استرالیا و نیوزلند در آن شرکت می‌کنند،‌ احتمال حملات ترویستی وجود دارد.

هشدار دولت استرالیا درباره احتمال حمله ترویستی در سالگرد گالیپولی

به گزارش خبرگزاری موج، جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا در بیانیه‌ای گفت اطلاعاتی به دست دولت استرالیا رسیده که حملاتی در سالگرد برگزاری مراسم گالیپولی در ترکیه انجام خواهد گرفت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، خانم بیشاپ گفت اطلاعاتی به دستش رسیده که تروریست‌ها برنامه دارند حملاتی در مراسم یادبود کشته‌شدگان گالیپولی در ترکیه اواخر ماه آوریل انجام دهند که این مراسم با حضور استرالیایی‌های زیادی برگزار می‌شود.

وزیر خارجه استرالیا افزود، دولت ترکیه هم از این مساله مطلع است و مثل همیشه تدابیر امنیتی را در زمان مراسم بالا می‌برد همچنین دولت استرالیا هشدارهای تازه برای توریست‌ها درباره سفر به ترکیه را اعلام کرده است.

گالیپولی نام خلیجی در ترکیه است و نام نبردی در زمان جنگ جهانی اول شد که بین امپراتوری عثمانی و نیروهای ائتلافی (بریتانیا، فرانسه و آنزاک‌ها) اتفاق افتاد و بیش از هشت ماه طول کشید.

آنزاک نامی است برای ارتش مشترک استرالیا و نیوزلند که در جنگ جهانی اول به عنوان پشتیبان بریتانیا شرکت کردند و در جنگ گالیپولی مشهور شدند. در این نبرد دهها هزار نفر از نیروهای آنزاک کشته و زخمی شدند.

در استرالیا و نیوزلند هرساله روز آنزاک به یادبود کشته‌شدگان و مجروحان این جنگ گرامی داشته می‌شود و هر ساله در روز آنزاک صدها نفر از استرالیا و نیوزلند برای گرامی‌داشت یاد کشته‌شدگان این جنگ با سفر به ترکیه به گالیپولی می‌روند تا مراسم این روز را برگزار کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه