English

اقلیم کردستان عراق خشم دولت عراق را برانگیخت

سرویس بین الملل - نخست وزیر عراق در باره تصمیمات اقلیم کردستان به استانداری کرکوک هشدار داد

اقلیم کردستان عراق خشم دولت عراق را برانگیخت

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رسانه های عراق، حیدر العبادی از شورای استانداری کرکوک خواست از اتخاذ تصمیمات خودسرانه پرهیز کند و مواد قانون اساسی را محترم بشمارد.

وی از دولت محلی در کرکوک خواست در حفظ وحدت در استان پیشرو باشد؛ چرا که بخشی از پایداری برابر داعش، وحدت مردم با یکدیگر بود.

این گفته های نخست وزیر عراق، واکنشی به رأی گیری شورای استانداری کرکوک ضد تصمیم پارلمان عراق در مورد پرچم بود. پارلمان عراق، با برافراشته شدن پرچم های عراق و منطقه کردستان در کرکوک مخالفت کرده و خواهان اکتفا به پرچم عراق در این شهر شده است. علاوه بر این، ترکمن های عراقی نیز از نخست وزیر عراق درخواست کرده اند که موضع خود را در این خصوص اعلام کند.

ریبوار طالبانی رئیس شورای استانداری کرکوک، گفته بود که پرچم منطقه کردستان همچنان در کرکوک برافراشته خواهد ماند و رأی گیری نمایندگان پارلمان عراق در خصوص پرچم عراق در منطقه کردستان "غیرقانونی و خلاف قانون اساسی است و اجرا نخواهد شد".

استان کرکوک، از استان های محل اختلاف است که در آن شهروندان عرب، ترکمن، کرد و دیگر اقلیت ها زندگی می کنند، اما کردها سعی دارند این استان را به قلمرو دولت محلی منطقه کردستان الحاق کنند، به ویژه که داعشی های این استان، با تلاش نیروهای کُردِ پیشمرگه از این استان خارج شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه