English

با آغاز رسمی روند بریگزیت؛

پارلمان انگلیس: ترزا می ثابت کند عدم توافق بهتر از یک توافق بد است

یک کمیته پارلمانی انگلیس امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، ترزا می، نخست وزیر این کشور باید با ارائه یک ارزیابی اقتصادی درباره تاثیر خروج کشورش از اتحادیه اروپا بدون انعقاد یک توافق، ثابت کند "توافق نداشتن بهتر از داشتن یک توافق بد است".

پارلمان انگلیس: ترزا می ثابت کند عدم توافق بهتر از یک توافق بد است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، این درخواست کمیته خروج از اتحادیه اروپا در پارلمان انگلیس بعد از آن مطرح می‌شود که ترزا می چند روز پیش فرایند خروج کشورش از اتحادیه اروپا را کلید زد.

این کمیته که شامل قانونگذاران حزب محافظه کار انگلیس و دیگر احزاب است از دولت انگلیس خواسته برنامه‌های احتیاطی خود را در صورت شکست در انعقاد توافق با اتحادیه اروپا بعد از دو سال مذاکره ارائه دهد.

ترزا می گفته که آماده کناره‌گیری از این مذاکرات بدون هرگونه توافقی در صورت ارائه یک توافق بد است اما دولت او هنوز توضیحی درباره این به اصطلاح "توافق بد" نداده است.

هیلاری بن، رئیس کمیته پارلمانی مذکور گفت: اینکه دولت انگلیس هیچگونه ارزیابی درباره تاثیر اقتصادی عدم وجود یک توافق نکرده و شواهد و مدارکی برای اقدامات درنظر گرفته شده جهت تخفیف زیان‌های یک چنین نتیجه‌ای ندارد باعث می‌شود که ارزیابی دولت مبنی بر بهتر بودن عدم توافق از یک توافق بد بی‌اساس باشد.

او در بیانیه‌ای گفت: پارلمان انگلیس باید در موضعی مطلع قرار گرفته باشد تا تصمیم بگیرد توافق پیشنهاد شده در حقیقت از عدم توافق بهتر یا بدتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه