English

معاون پیشین رئیس جمهور اکوادور بر کرسی ریاست تکیه زد

سرویس بین الملل- با پیروزی نامزد احزاب چپ در انتخابات اکوادور، حکمرانی ۱۰ ساله چپ‌ها در این کشور آمریکای لاتین برای یک دوره دیگر تمدید شد.

معاون پیشین رئیس جمهور اکوادور بر کرسی ریاست تکیه زد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری موج به نقل از تله سور، با شمارش بیش از 98 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری اکوادور، «لنین مورنو»، معاون پیشین رئیس جمهوری و نامزد حزب چپ این کشور توانست در انتخابات ریاست جمهوری اکوادور پیروز شود.

رقیب اصلی لنین مورنو در انتخابات روز گذشته، گیلرمو لاسو، بانکدار مشهور اکوادوری و نامزد احزاب دست راستی بود.

نتایج اعلام شده حاصل از شماره 98.14 آرا توسط شورای ملی انتخابات اکوادور نشان می‌دهد که لنین مورنو با کسب 51.07 درصد آرا توانسته است بر رقیبش گیلرمو لاسو (با 48.93 درصد آراء) پیشی بگیرد.

با این حال، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، نامزد احزاب دست راستی در پی اعلام نتایج شمارش آرا، مدعی تقلب شد، از هواداران خود خواست تا مقابل شورای ملی انتخابات تظاهرات کرده و از شورای ملی انتخابات خواست تا آراء را بازشماری کند. این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری این کشور با حضور ناظران بین‌المللی انجام شده بود.

مورنو که به خاطر اصابت گلوله در سال 1998 فلج شده است، بین سال‌های 2007 تا 2013 معاون رافائل کورئا بود؛ وی در سال 2013 نماینده ویژه سازمان ملل در امور مددجویان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه