English

حزب سبز آلمان خواستار عقب نشینی ارتش از پایگاه اینجرلیک شد

حزب سبز آلمان با تاکید بر اینکه ترکیه دیگر در مسائل امنیتی شریک مطمئنی برای ما نیست، خواستار عقب نشینی نیروهای ارتش از پایگاه اینجرلیک شد.

حزب سبز آلمان خواستار عقب نشینی ارتش از پایگاه اینجرلیک شد

به گزارش خبرگزاری موج، "سم ازمیر"، رئیس سبزهای آلمان از دولت درخواست کرد که نیروهای آلمانی را از پایگاه اینجرلیک ترکیه بیرون بکشد.

وی افزود: ما عناصری نامطلوب در ترکیه هستیم. دولت آلمان باید به این روند خاتمه دهد که اجازه دهد تحقیر شود و پس از آن همچنان از آنکارا متشکر باشد.

ازمیر تاکید کرد که بنابراین ما باید هر چه سریع تر نیروهای خود را از اینجرلیک خارج کنیم. ترکیه دیگر در مسائل امنیتی شریک مطمئنی نیست.

ارتش آلمان از پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه از حملات هوایی روی مواضع داعش در عراق و سوریه حمایت می کند. حدود شش تورنادوی شناسایی آلمانی و تقریبا 250 نیروی ارتش در این پایگاه نظامی مستقر هستند. این پایگاه نظامی در نزدیکی شهر آدانای ترکیه و تقریبا در صد کیلومتری مرزهای سوریه واقع شده است.

ترکیه بعد از تصویب قطعنامه نسل کشی ارامنه در پارلمان آلمان بازدید نمایندگان پارلمان این کشور از اینجرلیک را ممنوع کرد.

مناسبات بین آلمان و ترکیه همچنین به دلیل دستگیری خبرنگار آلمانی در ترکیه متشنج تر شده است. همچنین لغو نشست های تبلیغاتی سیاستمداران ترک در آلمان بر این تنش ها دامن زده است. دولت آلمان و اتحادیه اروپا همچنین به شدت به رفتارهای دولت ترکیه با مخالفان در این کشور بخصوص بعد از کودتای نظامی شکست خورده انتقاد دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه