English

افزایش ۴۴۰ هزار نفری آوارگان سومالیایی طی چهار ماه اخیر

سازمان ملل متحد می‌گوید که طی 4 ماه اخیر، بر اثر خشکسالی شدید در سومالی بیش از 440 هزار نفر از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

افزایش 440 هزار نفری آوارگان سومالیایی طی چهار ماه اخیر

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شینهوا، دفتر هماهنگی سازمان ملل در امور بشردوستانه هشدار داد در حالیکه شرایط خشکسالی در سومالی همچنان در حال وخیم شدن است، خطر خشکسالی در سال کنونی میلادی نیز با شدت تمام در این کشور ادامه خواهد یافت.

در گزارش دفتر هماهنگی سازمان ملل در امور بشردوستانه آمده است: «در صورتی که بارش باران در فصل بارندگی از ماه آوریل تا ژوئن کم باشد، تامین برق نیز همانند سال‌های 2010 و 2011 میلادی کاهش می‌یابد و بر اثر آن، کمک‌های بشردوستانه نیز به صورت محدود در دسترسی جمعیت فقیر سومالی قرار خواهد گرفت و بنابراین احتمال خشکسالی نیز شدید خواهد بود».

در این گزارش آمده است به دلیل اینکه برخی از آوارگان نمی‌توانند هزینه های سفر را بپردازند، این افراد مجبورند به منظور یافتن محل اقامت مناسب‌تر، مسافت زیادی را با پای پیاده طی کنند.

این گزارش می‌افزاید بسیاری از افراد بی خانمان در داخل کشور آواره شده‌اند و این درحالی است که برخی دیگر، مکان‌های جدیدی را برای اقامت در داخل شهرک‌ها بنا کرده‌اند.

در گزارش دفتر هماهنگی سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید شده است این شرایط در مناطق روستایی که سازمان‌های کمک دهنده به این مناطق دسترسی ندارند، بسیار وخیم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه