English

ریاست اجرایی دولت افغانستان:

ادعای نماینده پاکستانی درباره به رسمیت شناختن «دیورند» توسط عبدالله دروغ است

معاون سخنگوی رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در واکنش به ادعای نماینده ایالتی پاکستان تاکید کرد که ادعای این نماینده از به رسمیت شناختن خط دیورند توسط عبدالله عبدالله دروغ است.

ادعای نماینده پاکستانی درباره به رسمیت شناختن «دیورند» توسط عبدالله دروغ است

به گزارش خبرگزاری موج، «جاوید فیصل» معاون سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان اعلام کرد که ادعای نماینده ایالت خیبرپختونخوا مبنی بر این که عبدالله در دیدار با وی خط دیورند را به رسمیت شناخته است، دروغی بیش نیست.

«شاه جی گل آفریدی» نماینده پارلمان ایالتی خیبرپختونخوا که در جشن نوروز در ولایت بلخ شرکت کرده بود به «د نیوز» پاکستان گفته بود که رهبران افغانستان از جمله عبدالله عبدالله خط مرزی دیورند را به رسمیت شناخته است.

به گفته جاوید فیصل، رئیس اجرایی افغانستان با هیچ مقام پاکستانی درباره خط دیورند گفت‌وگو نکرده است.

مقامات افغان بارها درباره خط مرزی دیورند واکنش نشان داده‌اند.

«غفور لیوال» سرپرست وزارت امور مرزها، اقوام و قبایل افغانستان چندی قبل در واکنش به اقدامات اخیر پاکستان مانند حملات موشکی و مسدود کردن مرزها با این کشور گفته بود که مقامات در دولت و ارتش پاکستان برای تخلیه ساکنان دو طرف خط مرزی دیورند تلاش می‌کنند.

وی در بیانیه‌ای اظهارداشت که پاکستان با تشدید مشکلات مرزی با افغانستان و فشار بر پناهجویان افغان، سیاست نامناسب و خطرناکی را انتخاب کرده است.

حامد کرزی رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز سه هفته قبل گفته بود که پاکستان اختیارات قانونی برای دیکته کردن شرایط در رابطه با خط دیورند را ندارد، در حالیکه ما خواستار توقف سرکوب و آزادی مناطق قبائلی از قانون فدرال پاکستان هستیم.

حامد کرزی تصریح کرد: افغاستان هیچ زمانی خط دیورند را به عنوان مرز رسمی بین دو کشور به رسمیت نشناخته و در آینده هم نخواهد شناخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه