English

علی‌رغم تصویب احداث شهرکی جدید

ادعای «نتانیاهو» در توافق با «ترامپ» جهت کاهش شهرک‌سازی‌ها

نخست وزیر رژیم صهیونیستی علی‌رغم تصویب احداث شهرکی جدید در کرانه باختری، مدعی شد با رئیس جمهور امریکا برای کاهش ساخت‌وساز در اراضی فلسطینیان به توافق رسیده است.

ادعای «نتانیاهو» در توافق با «ترامپ» جهت کاهش شهرک‌سازی‌ها

به گزارش خبرگزاری موج، در حالی که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی ساعات پایانی روز گذشته (پنجشنبه) ساخت شهرکی جدید را تصویب کرد اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم امروز (جمعه) مدعی شد با آمریکا برای محدود کردن شهرک‌سازی‌ها توافق کرده است.

در بیانیه‌ای که دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی منتشر کرد آمده است که نتانیاهو با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا توافق کرده که ساخت‌وساز در اراضی فلسطینیان را فقط در خارج از شهرک‌های فعلی کاهش دهد.

به نوشته نشریه « یدیعوت آحرونوت » این بیانیه مدعی است: «عطف به موضع ترامپ (درخصوص شهرک‌سازی)، اسرائیل اقدامات لازم برای به حداقل رساندن توسعه شهرک‌های فعلی در کرانه باختری انجام داده و محدودیت قابل توجهی را برای پیش‌برد فرایند صلح نشان خواهد داد.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اما تاکید کرد که اسرائیل «به بیشترین مقداری که ممکن است» به ساخت و ساز در شهرک‌های فعلی ادامه خواهد داد.

این بیانیه، در جهت توجیه تصویب ساخت شهرکی جدید در کرانه باختری، می‌گوید: «در مکان‌هایی (شهرک) نیز که امکان توسعه داخلی وجود نداشته باشد، محدوده شهرک گسترش خواهد یافت. در مناطقی نیز که امکان هیچکدام از این دو نباشد، اسرائیل با توجه به ملاحظات امنیتی و قانونی، شهرکی جدید را تا جایی که ممکن است نزدیک به یک شهرک فعلی بنا خواهد کرد.»

رژیم صهیونیستی برای تطهیر چهره خود همچنین افزود که به شهرک‌های تایید نشده و غیرقانونی اجازه احداث نخواهد داد.

کابینه امنیتی رژیم اسرائیل شب گذشته - برای اولین بار طی 20 سال اخیر - ساخت شهرکی جدید در کرانه باختری جهت اسکان شهرک‌نشینان «عامونا» (که چندی پیش تخریب شد) بعلاوه ساخت 2 هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌های فعلی را تصویب کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه